:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مطرح شد

دعوت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از سرمایه گذاران برای پروژه های در دست اقدام

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از سرمایه گذاران خارجی و به ویژه داخلی دعوت کرد تا در پروژه های طرح کهاب در جایگاه سوخت و انبارهای پخش شرکت نمایند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

اقتصاد گردان - محسن شمشیری:  موسوی خواه در این نشست به تشریح اجرای پروژه های سال 97 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پرداخت و گفت: در طرح کهاب که برای صرفه جویی اقتصادی در  مصرف سوخت و با هدف زیست محیطی پایه گذاری شده است و هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین و تبدیل آن به بنزین موتور را مد نظر دارد، تا کنون بیش  از 1100 جایگاه عرضه بنزین مجهز گردیده که به عنوان نمونه جایگاه آزادی به طور کامل تجهیز به طرح کهاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از  تمام سرمایه گذاران داخلی استقبال می کند، گفت: طرح کهاب برای انبارها  نیز در حال انجام است. دراین راستا تجهیز  انبار منطقه اصفهان در سال گذشته با هزینه ای برابر با 13میلیارد تومان پیش بینی شده بود که البته به خاطر مشکلاتی در بخش پمپ ها و نیاز به هزینه ای معادل 300 هزار یورو، این طرح به تعویق افتاد  که  در نهایت خوشبختانه پمپ ها توسط متخصصان داخلی با هزینه ای کمتر از 50 میلیون تومان ساخته و انبار اصفهان مجهز به کهاب شد.



موسوی خواه همچنین به حذف دخالت نفر در تعیین مسیرهای مواصلاتی، کرایه حمل ومسافت ها با استفاده سیستم های هوشمند اشاره کرد و گفت: سالیانه هزینه ای برابر با 150 میلیارد تومان کرایه حمل داشتیم که با این طرح، هزینه های ناشی از روش قدیمی صرفه جویی می شود

موسوی خواه  به حذف 240 مرکز صدور چک با ایجاد سیستم های هوشمند خبر داد و اظهار داشت: این روند تاثیر بسزایی در سلامت اداری شرکت ملی پخش دارد.

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآروده های نفتی ایران  کنترل سیستمی بدون دخالت فرد در انبارها را نیز یکی دیگر از طرح های شرکت ملی پخش عنوان کرد و گفت" در این طرح ورود و صدور تمام محمولات انبارها سیستماتیک خواهد شد. در این راستا انبار ماهشهر از اول سال به صورت غیر رسمی مجهز به طرح شده و در بندرعباس نیز به زودی عملیاتی می گردد. وی از اجرای نهایی طرح تحت وب در آینده نزدیک خبر داد.

  موسوی خواه به  پیگیری اجرای سیستم های کنترل سرعت و مسیر و یا جی پی اس در کلیه خودروهای گاز سوز اشاره کرد و گفت: از 830 هزار جی پی اس 330 هزار برون شهری و مابقی درون شهری است که در بخش   برون شهری از طریق جداول قواعدی طرح در حال اجراست و امیدواریم به زودی در داخل شهر نیز عملی گردد.پیش بینی می شود این طرح در اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده نهایی شود.