:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
نتایج نظرسنجی موسسه PwC در سال 2018 نشان مي دهد:

افزايش 34 درصدي تقلب بانكي در خاورميانه، تمرکز هکرها بر کارت هاي اعتباری بانك ها و سيستم هاي پرداخت

موسسه آمريكايي PwC كه در سه حوزه فن آوری، خدمات بهداشتی و خدمات مالی تحقيق مي كند و در مجلات خود، به تجزيه و تحليل هاي مستمر در موضوعات موثر بر کسب و کار صنعت بانكداري، فناوري ها و بهداشت مشغول است، و نتايج و راهكارهاي آن را به بانك ها، موسسات مالي، شركت هاي فناوري و بهداشتي توصيه مي كند، اخيرا در يك نظر سنجي از موسسات مالي منطقه خاورميانه ومنا نتيجه گرفته كه اين موسسات هدف اقدامات متقلبانه هكرها در سواستفاده از كارت هاي اعتباري قرار گرفته اند
کد خبر: ۱۱۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
اقتصاد گردان - احسان شمشيري – موسسه  آمريكايي PwC  كه در سه حوزه فن آوری، خدمات بهداشتی و خدمات مالی تحقيق مي كند و در مجلات خود، به  تجزيه و تحليل هاي مستمر  در موضوعات موثر بر کسب و کار صنعت بانكداري، فناوري ها و بهداشت مشغول است، و نتايج و راهكارهاي آن را به بانك ها، موسسات مالي، شركت هاي فناوري و بهداشتي توصيه مي كند، اخيرا در يك نظر سنجي از موسسات مالي منطقه خاورميانه ومنا نتيجه گرفته كه اين موسسات هدف اقدامات متقلبانه هكرها در سواستفاده از كارت هاي اعتباري قرار گرفته اند. 

  نتايج اين  نظر سنجي موسسه PwC كه به تازگي منتشر شده، نشان مي دهد كه در سال 2018 جرائم مالی در  منطقه خاورمیانه بيشتر بر روي تقلب از کارت هاي اعتباری بوده و نسبت به سال 2016  تعداد موارد تقلب مالی 34 درصد افزایش یافته است، 
بيشتر  پاسخ دهندگان به  نظرسنجی بدافزارها، سوء رفتارهای تجاری و تقلب توسط مصرف کنندگان را از دلايل اين نوع جرائم مي دانند  كه باعث شده سازمانها به دنبال افزایش تجهيزات فناورانه ضد تقلب باشند تا با  گسترش سرمایه گذاری و استفاده از آن بتوانند در مقابل حملات سايبري از خود مراقبت كنند  
بر اساس تحقيقات صورت گرفته افزايش فاصله تبعاتي و فشارهای اجتماعی و اقتصادي  كه در منطقه منادر حال افزایش است  باعث شده تا تمرکز بر تقلب و مسائل مربوط به جرایم اقتصادی در سراسر منطقه خاورميانه افزايش يابد. بطوريكه 34 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که شاهد تقلب و یا جرائم اقتصادی در 24 ماه گذشته بوده اند  و 82 درصد موافقند که استفاده از تکنولوژی برای نظارت بر زمان وقوع در مبارزه با تقلب کمک می کند.
 البته ميانگين جرائم گزارش شده در خاورمیانه 48 درصد است كه کمی کمتر از میانگین جهانی جرایم اقتصادی 52 درصدي است. همچنين تقلب  و جرايم  بيشتر توسط عوامل داخلی در داخل كشورها صورت مي گيرد و مديران ارشد و اصلی بنگاه هاي اقتصادي عامل 62 درصد تقلب ها گزارش شده اند.  علاوه بر این، نسبت سازمانهایی که در طول 24 ماه گذشته میزان تقلب و ارزیابی ریسک اقتصادی را انجام داده اند، در سال 2018 به 77 درصد رسیده که از 47 درصد در سال 2016 بيش از 30 درصد افزایش یافته است.
پیشگیری و کشف تقلب در سازمان ها یک کار آسان نیست  وعلاوه بر سرمایه گذاری در کنترل و فن آوری شامل تمرکز بر فرهنگ و مردم است. نتایج نظرسنجی بر روی نیاز به فکر کردن در زمان باز كردن پيامهاي جيميل و ايميل هم جالب است بطوريكه ، 52 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند هنگام استفاده از  ایمیل  بايد به تقلب و هك  توجه  ويژه اي داشت
موسسات مالي خاورمیانه گزارش داده اند بودجه اي كه برای مقابله با تقلب و مبارزه با تقلب و جرایم اقتصادی در طول 24 ماه گذشته اختصاص داده شده است، به اندازه سطح جهانی است و در 24 ماه آینده، بیش از رقم  كنوني خواهد بود که نشان می دهد تمرکز بر تقلب در خاورمیانه بیشتر از سایر نقاط جهان است.
بانک های خاورمیانه در حقیقت مورد توجه هکرهایی هستند که بر روي  تقلب کارت اعتباری تمرکز دارند. هکر مجبور نیست لزوما به بانک به طور مستقیم  حمله كند بلكه از طريق يك مشتري، و  با ترک خوردن یک شبکه به اندازه کافی داده های مشتری را دريافت مي كند. 
همانطور که هکرها دقیق تر و دقیق تر می شوند، بانک ها باید در سیستم های اطلاعاتی مناسب سرمایه گذاری کنند.مشارکت نهادها و شركتهاي فعال  با دولت در مقررات گزاري و اجراي برنامه هاي  یکپارچه در انطباق شرکت ها با قوانین سایبری وهمکاری و هماهنگی بیشتر با آن ضروری است.
بخش مالی در منطقه  منا اکنون به طور غیر قابل برگشت به ارتباطات و اینترنت بستگی دارد سطح امنیت در سطح امنیت بانک های خاورمیانه متنوع است و بلوغ هر بازار در بخش مالی متفاوت است. مثلا  KSA و امارات متحده عربی بازار های بزرگتری هستند که به شدت در امنیت سایبری سرمایه گذاری می كنند، اما کشورهای دیگر خاورمیانه باید پیروی کنند. امروزه امنیت سایبری نه تنها حفاظت از اطلاعات در قالب داده های دیجیتالی است، بلکه  گوشي هاي موبايل شبکه های مرتبط رایانه ها و پورتال هایی که دسترسی به این داده ها را حمل و فعال می کند را نيزشامل می شود. 
بعضـی از کسـب و کارهـا بـه طـور کامـل از بیـن رفتـه انـد و بعضـی آنچنـان عـوض شـده اند کـه جـز اسمشـان چیـزی از سـبک گذشـته را یـدک نمـی کشـند. شـغل هـا و برنامه هـای جدیـدی بـه عنـوان اسـتارت آپ در جوامـع بـروز و ظهـور یافتـه و در حـال گسـترش اسـت. ایـن اسـتارت آپ هـا گاهـی بـا تکنولـوژی همـراه می شـوند و بـا اسـتفاده از تکنولـوژی در سـاختار خـود ایجـاد جذابیـت، درآمـد زایـی و پیشـرفت می کننـد.
امـا بانـک هـا نیـز از ایـن قاعـده مسـتثنی نیسـتند، اسـتفاده از تکنولـوژی در بیـن بانـک هـا نیـز وجـود دارد و بیشـتر از اینکـه یـک ضـرورت بـرای بانـک هـا باشـد در حـال حاضـر بـه یـک نیـاز تبدیـل شـده و بانـک هـا بـرای همراهـی بـا مـردم و بـرآورده کـردن نیـاز هـای آنـان و همچنیـن بـرای کسـب درآمـد بیشـتر و راحـت تـر بـه سـمت اسـتفاده از تکنولـوژی هـا در کارهـای خـود رفتـه انـد. براين اساس لازم است كه روش هاي مقابله با هكرها و تقلب در كارت هاي اعتباري را پيگيري كنند.