:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

کلاهبرداری 800 میلیونی با چک های بلامحل

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری عاملان کلاهبرداری هشت میلیارد ریالی فرش های دستباف با چک های بلامحل در شهرستان نیشابور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
اقتصادگردان_ سردار قادر کریمی اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی یکی از فرش فروشی های شهرستان نیشابور مبنی بر کلاهبرداری افرادي شیاد با خريد هشت تخته فرش دستباف ابريشمي و ارائه چك هاي بلامحل، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت. وی افزود: با شروع تحقيقات کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان نیشابور، مرجوعه قضائی دیگري از یکی از فرش فروشي ها دریافت و مشخص شد، دو مرد میانسال با ظاهري آراسته به مغازه مراجعه کرده و پس از خريد تعداد 12 تخته فرش دستباف ابريشمي و ارائه چك بلامحل متعلق به شخصی دیگر، متواري شده اند.

سردار کریمی تصریح کرد: كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پلیس آگاهی با استعلام از سامانه های پلیسی، متوجه شدند در شهرهای كاشمر و سبزوار نيز كلاهبرداري هايي به اين شيوه صورت گرفته که باتوجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده ای برای دستگیری این افراد شیاد آغاز شد. این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: سرانجام مخفیگاه متهمان در یکی دیگر از شهرهای جنوب استان خراسان رضوی شناسایی شد و مأموران با دریافت نیابت قضائی، کلاهبرداران را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند. وی ادامه داد: متهمان که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری هستند، تاكنون به هشت ميليارد ريال كلاهبرداري با خريد 20 تخته فرش دستباف ابريشمي و ارائه چك هاي بلامحل، اعتراف كردند و تحقیقات از آنها برای کشف دیگر جرائم احتمالی ادامه دارد.


منبع: نصف جهان