:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تذکر رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره سرنوشت مومیایی

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تذکری بر لزوم اطلاع‌رسانی درخصوص جسد مومیایی شده در شهرری تاکید کرد و خواستار روشن شدن این ماجرا برای افکار عمومی شد
کد خبر: ۱۱۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
اقتصاد گردان -  حق‌شناس در این باره گفت: هفته گذشته خبری مبنی بر کشف یک جسد مومیایی در شهرری منتشر شد. در فضای رسانه‌یی عنوان شد که این مومیایی جسد پهلوی اول است. پس از انتشار این خبر برای شهروندان سوال بسیاری مطرح بود که انتظار داشتیم مسوولان حرم عبدالعظیم، مقامات قضایی و انتظامی درخصوص آن اطلاع‌رسانی کاملی کنند که مومیایی کشف شده منسوب به چه کسی است.
 از این رو نیاز است که افکار عمومی درباره این موضوع آگاه شوند. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع دستگیری مدیر مسوول روزنامه شرق افزود: روز شنبه مدیر مسوول با سابقه و ایثارگر روزنامه شرق در مشهد دستگیر شد. علت دستگیری آقای مهدی رحمانیان انتشار گزارش شهری درباره یکی از محلات شهر مشهد بود که به واسطه کشته شدن یک بچه و تجاوز به وی نوشته شده بود، این گزارش دستمایه دستگیری این مدیر مسوول با سابقه شده است.

حق‌شناس تاکید کرد: متاسفانه نحوه دستگیری وی به گونه‌یی بوکه با یک مجرم سابقه‌دار اینگونه برخورد نمی‌شود. بی‌تردید اگر نوشتن در حوزه شهری اینگونه هزینه داشته باشد، مطبوعات کشور باید تعطیل کنند.