:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تلاش دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور

وزیر نیرو گفت: تلاش خواهیم کرد ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- رضا اردکانیان در مراسم افتتاح دو واحد نیروگاه داریان در استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت ۸۰ هزار مگاواتی نیروگاه های کشور، افزود: هر مقدار بتوانیم ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی و تجدید پذیر کشور را افزایش می دهیم.

وزیر نیرو افزود: این نیروگاه‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید انرژی پاک در کشور، به حفظ محیط زیست هم کمک می کند. اردکانیان پروژه سد و نیروگاه داریان را یک پروژه عظیم و اثرگذار در اقتصاد کشور و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست.

وزیر نیرو با بیان اینکه این پروژه(سد داریان) ظرفیت تنظیم سالانه حدود ۱۴۰۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه آن در ظرفیت کامل توان تولید ۲۱۰ مگاوات برق را دارد، خاطرنشان کرد: این پروژه در منطقه پیچیده و صعب العبوری اجرا شد و موانع فنی فراوانی سر راه اجرای آن بود.

به گفته این مسئول پروژه سد و نیروگاه داریان توسط نیروهای متخصص داخلی اجرا شده و عمده تجهیزات شامل ژنراتور، توربین و...‌ آن تولید داخل است.

اردکانیان اعتبار هزینه شده برای سد و نیروگاه داریان را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم نتیجه این پروژه در تامین آب شرب، صنعت وکشاورزی برای مردم مشهود باشد.

وی گفت: این پروژه در زمان ساخت وبهره برداری ظرفیت اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده و تلاش می کنیم از نیروهای بومی بیشتر در آن استفاده شود.

وزیر نیرو درباره طرح بلندمدت آبرسانی شهر پاوه نیز عنوان کرد: بخش زیادی از کار این طرح انجام شده و مشکل فنی سر راه اجرای آن نیست و تنها مشکل تامین منابع مالی است که امیدواریم هرچه زودتر حل شود.

وی گفت: سفر بعدی من در سال جاری به این منطقه برای افتتاح پروژه آبرسانی بلندمدت پاوه خواهد بود و امیدواریم رضایت مردم حاصل شود.