:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اختصاص ۲۲میلیارد تومان هزینه تبلیغات بانک‌ها برای مناطق زلزله‌زده

بانک ها امسال کار خوبی کردند زیرا مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی تصمیم گرفتند که هزینه تبلیغات عید خود را صرف مناطق زلزله زده کنند که براین اساس این مبلغ معادل ۲۲ میلیارد تومان بود که قرار شد تا ۱۱ میلیارد تومان آن صرف فضاهای آموزشی و ۱۱ میلیارد تومان دیگر صرف تجهیزات بهداشتی و درمانی شود
کد خبر: ۱۱۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
اقتصاد گردان - استاندار کرمانشاه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما، گفت: بانک ها عید امسال تصمیم گرفتند­ که­ هزینه تبلیغات عیدانه خود را که معادل ۲۲ میلیارد تومان بود صرف ساخت و ساز و بازسازی مناطق زلزله زده کنند.

­عزیرالله مهدیان، اظهارداشت: ما مصالح نسیه به زلزله زدگان می دهیم تا آنها بعد از آزاد شدن وامشان این مبالغ را بازگردانند؛ بتن و میله گرد از جمله این مصالح نسیه ای به حساب می آید.

وی گفت: در روستا تمام مراحل کار در اختیار بنیاد است اما در شهر نظام مهندسی و دیگر دستگاه ها باید دست به دست هم دهند تا روند بازسازی ها با سرعت بیشتری دنبال شود. معاون بنیاد مسکن افزود: در مورد مصالح باید بخشی از آن را تامین کنیم اگرچه برخی از این مصالح مانند فولاد را به صورت شمش خام می خریم تا جلوی گران نشدن آن را بگیریم.

مهدیان گفت: در مسئله شن و ماسه باید از شن و ماسه استاندارد استفاده شود ما در جاهایی که نیاز هست حتما کمک می کنیم زیرا شن و ماسه موجود در منطقه برای ساخت و ساز مناسب نیست. وی افزود: به هر حال اگر قیمت مصالح بی حساب و کتاب گران شود باید در قراردادها نیز تجدید نظر کرد و از پیمانکار حمایت کرد.

معاون بنیاد مسکن ­گفت: ما وام معیشتی را هنوز توضیح نکرده ایم زیرا ما می خواستیم در ابتدا وام مصرفی استفاده شود و بعد از وام معیشتی استفاده کنیم. این کندی در آزادسازی اقساط به زودی رفع می شود و مشکل تسهیلات نیز مسئله ای به حساب نمی آید زیرا تسهیلات هنوز بطور کامل پرداخت نشده است.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز گفت: به نظر من باید معاون بنیاد مسکن باید در ساختار مدیریتی خود بازنگری کند تا این منابع زودتر در اختیار خسارت دیدگان قرار گیرد و روند ساخت و ساز و بازسازی ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود:­ حال اگر براساس برنامه ریزی پیش نرویم هم ما و هم بنیاد مسکن زیر سوال خواهد رفت. بازوند گفت: ما حدود ۸ هزار واحد تخریبی در شهرها داریم؛ برای ۴۷۰۰ واحد پروانه صادر شده و الباقی هم تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری صادر می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: ساخت و سازها در شهر و روستا متفاوت است زیرا ساخت و سازها در شهر نیازمند مطالعات بیشتر است. وی اضافه کرد: بعضی از مصالحی که گران شده در منطقه هست اما بعضی دیگر از منظر مهندسین ناظر برای ساخت و ساز مناسب نیست لذا اگر بخواهد از جای دیگر تامین کند طبیعی است که قیمت آن گران تر می شود، ما این موضوع را با پیمانکار مطرح کرده بودیم ولی با این حال این شرایط باید مدیریت شود.