:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

نگذاریم خودرو بی‌کیفیت تولید شود

رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت:
کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
اقتصاد گردان - رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از تولید داخل ضرورت دارد اما در بخش خودروسازی یکی از دغدغه‌های محافل حمل و نقلی، حمایت از تولید داخل‌ است یعنی ما باید به سمت خودرو غیرایمن برویم و حاشیه امنی برای این خودروهای غیرایمن ایجاد شود تا رقیبی نداشته باشند. ‌
 بخارایی تاکید کرد: در کنار توجه به تولید داخل، ارتقای کیفیت باید در دستورکار باشد و کشور تلاش کند بدون رودربایستی از ساخت خودروهای غیرایمن جلوگیری شود ضمن اینکه الزامات ایمنی در خودروها رعایت شود.
 رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ ایمنی در خودروسازی و تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه ضروری است، گفت: واردکننده لاستیک، روغن ترمز، قطعات خودرو، خودروساز، تعمیرکار، امداد و نجات و... همه باید فرهنگ ایمنی داشته باشند. وی ادامه داد: چرا 50 درصد جانباختگان سوانح رانندگی در بیمارستان و مسیر رسیدن به بیمارستان جان می‌بازند؟ شاید فرهنگ رسیدگی به مجروحان در بیمارستان‌های ما کم است.

بخارایی از بخشودگی جرایم سوانح رانندگی گله کرد و گفت: این بخشودگی در واقع به نفع متخلف است یعنی اجازه می‌دهیم که متخلف خلاف‌های بعدی را انجام دهد درحالی که هر خلاف بستر یک حادثه است.