:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
۱۸ عیار ۱۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان

افت قیمت سکه در بازار، تداوم افت قیمت سکه در بازار

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان در بازار تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، با ۱۵ هزار تومان افت قیمت ، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۴ هزار تومان کاهش قیمت ۸۶۹ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی با ۵ هزار تومان افت ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد
کد خبر: ۱۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
اقتصاد گردان - قیمت سکه که از ابتدای هفته روند نزولی به خود گرفته  روز چهارشنبه نیز کاهش یافت.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۷۷۵ هزار تومان در بازار تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، با ۱۵ هزار تومان افت قیمت ، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۴ هزار تومان کاهش قیمت ۸۶۹ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی با ۵ هزار تومان افت ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.همچنین هر قطعه سکه گرمی بدون تغییر قیمت در مدت مشابه ۳۵۱ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با یک هزار و ۶۰۰ تومان رشد ۱۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد.
براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت هر دلار آمریکا بدون تغییر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده بود. همچنین نرخ یورو با ۷ تومان رشد ۵ هزار و ۱۳۶ تومان و هر پوند نیز با ۱۵ تومان رشد ۵ هزار و ۸۷۳ تومان تعیین شد.


تداوم افت قیمت سکه در بازار

رییس کل بانک مرکزی با دفاع از سامانه نیما تاکید کرد که بیت کوین به هیچ وجه مورد حمایت نیست.
ولی الله سیف در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه بانک مرکزی استفاده از بیت کوین را توصیه نمی کند، گفت: گردشگران خارجی برای تبدیل ارز به بانک ملی و سامان مراجعه کنند.
سیف با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی نیما، اظهارداشت: سامانه نیما بازار الکترونیکی است که تمامی ارزهای اقتصادی کشور در آن عرضه و همه تقاضاهای ارز که در کشور وجود دارد در سامانه ثبت می شود و عرضه و تقاضا در سامانه  تلاقی می شود.
وی ادامه داد: در این سامانه این امکان وجود دارد که بانک مرکزی با اعمال نظارتی منابع ارزی را کنترل تا ارز به اولویت‌های وارداتی تخصیص پیدا کند. رییس کل بانک مرکزی بیان داشت: از این بابت این اطمینان حاصل می شود که منابع ارزی کشور به اقتصادی ملی بر می گردد، صادر کننده منابع ارزی را به چرخه اقتصادی بر می گرداند و واردکنندگان به راحتی می توانند به ارز مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.
سیف تاکید کرد: در سامانه نیما سرعت عمل کامل وجود دارد هیچگونه ممانعت و ترمز بروکراسی زائد در سامانه وجود ندارد. وی در خصوص فعالیت سایت ها در زمینه بیت کوین گفت: بانک مرکزی حضور در این بازار را توصیه نمی کند افرادی که با بیت کوین کار می کنند ریسک های بزرگی را بر می دارند در هیچ کجا به این ارزی فرصت نقش آفرینی در مبادلات اقتصادی نمی دهند.
رییس کل بانک مرکزی در خصوص نیاز گردشگران خارجی به ریال، اظهارداشت: گردشگری های خارجی که به ایران می آیند می توانند در همه بانک ها و به خصوص با مراجعه به شعب بانک های ملی و سامان آمادکی ارز خود را به ریال تبدیل کنند.