:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

کد شناسه کالا در ۱۲ گروه کالایی عملیاتی شد

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با شناسه‌دار کردن خودرو تا پنجم ‌اردیبهشت 12گروه کالایی شناسه‌دار می‌شوند، گفت: کد رهگیری در مورد 3 گروه کالایی عملیاتی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
اقتصادگردان- عباس تابش گفت: براساس بند 3 ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 12گروه کالایی مشمول اخذ شناسه کالا و کد رهگیری هستند.

او افزود: دستورالعمل 12گروه کالایی برای اخذ شناسه‌ کالا، ابلاغ و نهایی شده و درحال حاضر 11گروه کالایی، شناسه کالا اخذ می‌کنند و براساس دستورالعمل جدید از 5 اردیبهشت ماه هم خودرو برای ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت مشمول اخذ شناسه کالا می‌شود. به گفته تابش، بنابراین عملا از هفته آینده ثبت سفارش کلیه 12گروه کالایی شامل دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم‌کارت‌خور، پوشاک، لوازم خانگی، داروها و کالاهای سلامت محور، خودرو، قطعات یدکی خودرو، طلا و مسکوکات، محصولات کشاورزی و داروهای دامی، فرآورده‌های نفتی و گاز و پتروشیمی، سرگرمی و اسباب‌بازی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود. او با بیان اینکه اخذ شناسه کالا در سامانه جامع تجارت مشمول کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی است، گفت: سامانه جامع تجارت شامل 9سامانه اصلی و 8 سامانه فرعی است که درگاه واحد همه این سامانه‌ها که بازرگانان و ذی‌نفعان با آن ارتباط دارند، سامانه جامع تجارت است.