:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
با حضور مسئولان ارشد کشوری صورت می گیرد؛

راه اندازي كارخانه طراحي و توليد قالب هاي ریخته گری تحت فشار

در راستای حمايت از محصول ايراني و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، واحد توليد قالب هاي دايكاست وريژه(قالب های ریخته گری تحت فشار و ثقلی) در شركت آهنگري تراكتورسازي ایران روز سه شنبه با حضورمسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود
کد خبر: ۱۱۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
اقتصاد گردان - به گزارش ايكوپرس، با راه اندازي اين واحد توليدي که با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده ، كشور از واردات قالب هاي دايكاست وريژه بي نياز و سالانه از خروج 30 تا 35 ميليون يورو از كشور جلوگيري مي شود. براي راه اندازي اين واحد مدرن 700 تا 800 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه با بهره برداري از آن 80 نفر به صورت مستقيم و 200 نفر به صورت غيرمستقيم مشغول به كار خواهند شد. 

راه اندازي نخستين واحد طراحي و ساخت قالب هاي دايكاست وريژه كشور با توجه به نياز روزافزون صنعت خودروسازي و با هدف قطع وابستگي به منابع خارجي، از سال 94 در دستور كار شركت آهنگري تراكتورسازي ایران قرار گرفت. پس از مشاركت با دو شركت معتبر آلماني و ايتاليايي، كارگاه طراحي و توليد قالب هاي دايكاست در سوله اي به مساحت 1800 متر مربع و نصب 27 دستگاه فرزسی ان سی سرعت بالا، آماده بهره برداري است.

اين واحد توليدي قادر خواهد بود با جديدترين تكنولوژي روز اروپا، پكيج كامل سرسيلندر بلوك سيلندر، پوسته كلاچ و كپه ياتاقان را مطابق با استانداردهاي روز توليد و در اختيار خودروسازان داخلي قرار دهد.

با توجه به اين كه قالب هاي دايكاست براي نخستين بار در كشور در شركت آهنگري تبريز توليد مي شود، با عملياتي شدن اين طرح، علاوه بر خودكفايي كامل در ساخت انواع قالب ها، اقدامات براي انتقال دانش و تكنولوژي از كشور ايتاليا انجام شده و انتظار مي رود در آينده اي نزديك زمينه خودكفايي در طراحي انواع قالب ها نيز در اين شركت فراهم شود.

گفتني است،‌ دايكاست وريژه روش توليد تحت فشار قطعات آلومينيومي است و برخي از قطعات خودرو از جمله سرسيلندر، پوسته كلاچ، بلوك سيلندر، پوسته گيربكس، قالپاق، سوپاپ و تكنولوژي جديد درب هاي خودرو با اين روش توليد مي شود. اين روش از نظر فنی و اقتصادی مزایای قابل توجهی دارد و علاوه بر بهره وري بالا، توليد محصول را در كوتاه ترين زمان امكانپذير مي كند.