:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح خبر داد

برنامه‌ریزی برای افزایش تولید بنزین یورو۴

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) با اشاره به راه اندازی ۲ مجتمع پتروشیمی در ماه‌های پیشرو گفت: با ورود صنایع جدید به بورس حدود ۱۰ میلیارد دلار به ظرفیت سرمایه گذاری بورس کشور افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- ابراهیم محمودزاده امروز در نشست خبری که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد با تشریح اقدامات انجام شده برای حمایت از تولید و کالای ایرانی گفت: چند شرکت از زیرمجموعه‌های ساتا به بورس وارد خواهند شد  و بورس باید آماده ورود شرکت‌های پتروشیمی‌ مرجان، مکران، بوشهر و آلومینیوم جنوب باشد که ظرفیت حدود ۱۰ میلیارد دلاری برای بورس ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان این که فاز نخست پتروشیمی بوشهر در عسلویه تا پایان امسال راه‌اندازی می شود، اضافه کرد: پتروشیمی‌ مرجان نیز در مرحله راه‌اندازی آزمایشی قرار دارد که تا سه ماه آینده به پایان رسیده و افتتاح خواهد شد.


محمودزاده گفت: بخش تولید گازوئیل پالایشگاه تبریز در حال راه اندازی با استانداردهای یورو است که تا دو ماه آینده وارد مدار می‌شود.


وی افزود: همچنین با راه اندازی واحد تولید روغن پایه این پالایشگاه علاوه بر تامین نیاز داخل امکان صادرات نیز فراهم خواهد شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح همچنین به راه‌اندازی طرح های پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار نیز تا سال آینده به بهره‌برداری می رسد که علاوه بر تامین گاز  بخش خانگی امکان گازرسانی به صنایع و پتروشیمی‌ها را نیز فراهم می کند.


محمودزاده از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید بنزین یورو ۴ کشور خبر داد و گفت: قرار است طرح های ارتقای واحدهای پالایشگاه شیراز و بهینه سازی واحد تولید بنزین نیز اجرا شود.


وی همچنین درباره این که آیا ساتا مشمول دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خروج نیروهای مسلح از فعالیت های اقتصادی می شود یا خیر؟ نیز بیان کرد: در زیرمجموعه ساتا، صندوق بازنشستگی، صندوق بیمه عمر و صندوق بیمه کوثر وجود دارد که سرمایه گذاری در آنها توسط بازنشستگان یا مردم است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح یادآور شد: هر آنچه که مقام معظم رهبری درمورد ساتا بفرمایند را به طور قطع اطاعت می‌کنیم.