:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کریمی عنوان کرد

مدیریت منابع آبی و توسعه راه‌های ارتباطی مهمترین اولویت استان مرکزی در سال ۹۷

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع آبی و توسعه راه‌های ارتباطی مهمترین اولویت استان مرکزی در سال ۹۷ به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- علی اکبر کریمی با اشاره به اولویت‌های پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه در سال ۹۷، گفت: در شرایطی که کشور و به تبع آن استان مرکزی با پدیده خشکسالی مواجه است تامین آب مورد نیاز برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی مدیریت منابع آبی استان با اتخاذ تصمیمات مناسبی از سوی مسئولان در این شرایط بحرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم به منظور جلب مشارکت عمومی برای مصرف بهینه منابع آب و جلوگیری از اسراف و هدر رفت آبی که با محدودیت در تامین آن مواجه هستیم، از جمله اولویت هایی است که باید در سال جاری که میزان بارش ها به مراتب نسبت به سال گذشته و درازمدت بسیار تنزل یافته است، در دستور کار مردم و مسئولان قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری مشکلات موجود در حوزه تولید واحدهای صنعتی و تولیدی استان را از دیگر اولویت های سال جاری بیان کرد و گفت: بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان بویژه صنایع بزرگی که در اراک و ساوه مستقر هستند با مشکلات جدی مواجه هستند و ضرورت دارد تا مدیریت استان برای برطرف کردن مشکلات این واحدها بسیج شوند.

وی شناخت صحیح از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای برون رفت از این مشکلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: در همین راستا مجمع نمایندگان استان مرکزی با برگزاری جلساتی با حضور استاندار و سایر مدیران استانی پیگیر مشکلات صنایع بویژه صنایع بزرگ استان هستند تا ضمن حفظ اشتغال موجود فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان بیکار فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی، تامین زیرساخت ‌ های استان را از دیگر اولویت ‌ ها برشمرد و افزود: در حوزه حمل ‌ ونقل ریلی و دنبال کردن پروژه قطار سریع السیر قم - اراک و دو خطه کردن راه آهن قم - اراک و احداث راه آهن اراک به خمین، ایجاد اتوبان محور اراک به فراهان، تفرش، آشتیان و ساوه که به اتوبان ساوه سلفچگان متصل می شود از طرح هایی که در سال جاری پیگیری خواهیم کرد.

وی آبرسانی به ساوه از سد کوچری را از اولویت ‌ های مهم سال جاری دانست و افزود: برخورداری سهم حق‌آبه ساوه از سدکوچری از مهمترین طرح های آبرسانی استان است که قطعا مجمع نمایندگان پیگیر تسریع در ادامه روند اجرایی این پروژه خواهند بود.