:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

احتمال ریزش سنگین طلا قوت گرفت

قیمت طلا پس از افزایش در سه روز گذشته، به دنبال قوی شدن ارزش دلار در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی کاهش یافت.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۴.۰۶ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.۱۸ درصد درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۷.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه ۱.۲۰ دلار یا کمتر از ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۱۳۴۹.۵۰ دلار بسته شده بود.

قیمت طلا هفته گذشته تحت تاثیر تشدید تنش‌ها بر سر سوریه و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را افزایش داد، به ۱۳۶۵.۲۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین رکورد از ۲۵ ژانویه بود.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، اعلام تعرفه‌های جدید چین برای واردات کالاهای آمریکایی، نگرانی‌هایی را نسبت به استمرار خطر جنگ تجاری برانگیخت. با این‌همه این موضوع تحت‌الشعاع عملکرد قوی بازارهای سهام در آمریکا به دنبال انتشار درآمدهای مالی مطلوب شرکت‌های بزرگ در سه ماهه نخست سال میلادی جاری قرار گرفت.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، از نظر تاریخی تنش‌های ژئوپلتیک تاثیر کوتاه‌مدتی بر روند قیمت‌ها دارد، اما در مجموع این اقتصاد است که تعیین کننده قیمت‌ها به شمار می‌رود.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ تغییر چندانی نداشت و پس از رشد ۰.۱ درصدی در شب گذشته، در ۸۹.۴۹۴ واحد ایستاد. این شاخص روز سه‌شنبه به ۸۹.۲۲۹ واحد سقوط کرده بود که پایین‌ترین رکورد سه هفته گذشته بود.

بازارهای سهام آسیا صعود وال استریت را که از درآمدهای مالی شرکت‌ها دلگرم شده بود، دنبال کردند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به دلیل این‌که موفق نشده مقاومت در مرز ۱۳۵۰ دلار را بشکند ممکن است تا سطح ۱۳۳۴ دلار عقب‌نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به ۱۶.۷۵ دلار رسید، در حالی که هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۳۴.۹۹ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش داشت و در ۱۱۲.۵۰ دلار قرار گرفت.