:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران مطرح كرد:

مشکلات امروز بانک ها به خاطر بنگاه داری است

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به افزایش فرهنگ قرض‌الحسنه در کشورمان گفت: در سال گذشته منابع قرض‌الحسنه این بانک ۸۲ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
اقتصادگردانمرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:مشکلات امروز بانک ها به بنگاه داری باز می گردد در حالی که در حوزه قرض الحسنه اگرچه جذب منابع بسیار سخت است اما به هر حال اکنون منابع تنها به تسهیلات قرض الحسنه صورت می گیرد؛ در عین حال ٥٠ درصد رشد مبالغ تسهیلاتی داشته ایم.

وی از آغاز اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج خبر داد و گفت: در حال حاضر معرفی شدگان از سوی بانک مرکزی وام خود را دریافت کرده اند این در حالی است که تا سال گذشته رقم این وام ۱۰ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

میزان منابع قرض الحسنه مهر ایران از ۶۰ هزار میلیارد ریال به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات دریافت کردند، گفت: این تعداد در سال گذشته به ۷۵۲ هزار نفر رسید که امیدواریم امسال تسهیلات گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه را با ۱۲۰ هزار میلیارد ریال به یک میلیون نفر برسانیم.
وی ادامه داد: در سال ٩٦ ورود منابع قرض الحسنه معادل ٨٢ هزار میلیارد ریال بوده که به ٧٥١ هزار نفر نیز وام با سود ٤ درصدی پرداخت شد که بر این اساس پیش بینی می شود که امسال منابع به بیش از ١٢٠ هزار میلیارد ریال برسد.
اکبری ادامه داد: معاونت زنان و خانواده رییس جمهور در شناسایی زنان سرپرست خانوار تلاش زیادی کرده که بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه به این افراد پرداخت شد. بانک قرض الحسنه فقط در حوزه قرض الحسنه وام پرداخت می کند و سود وام ها نیز صفر تا چهار درصد است و در حال گسترش منابع و اعطای وام هستیم.
اکبری ادامه داد: بیشترین تسهیلات قرض الحسنه به استان های محروم از جمله چهارمحال و بختیاری، گلستان بوده؛ این در حالی است که از زمان تاسیس بانک قرض الحسنه تاکنون سه میلیون و ٢٥٠ هزار نفر وام قرض الحسنه اعطا شده است.