:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

عمان خواستار گسترش همکاری نفتی شد

وزیر نفت عمان از همه تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که در توافق کاهش تولید جهانی حضور دارند، خواست برای حفظ شرایط مطلوب بازار که سرمایه گذاران نفتی را تشویق کرده است، به همکاری ادامه دهند.
کد خبر: ۱۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد بن حمد الرومهی  در کنفرانس مطبوعاتی در شهر کویت گفت: قطعا شرایط امروز بهتر از دیروز است اما هنوز از مشکلات رها نشده‌ایم.

اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان غیراوپک شامل روسیه در سال ۲۰۱۶ توافق کردند به منظور حذف مازاد عرضه که قیمت‌ها را به شدت پایین برده بود، تولیدشان را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز محدود کنند. قرار است این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا شود.

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت این سازمان در مارس ۲۰۱ هزار بشکه در روز نسبت به فوریه کاهش داشت و به ۳۱.۹۶ میلیون بشکه در روز رسید اما اوپک اعلام کرد میزان عرضه نفت جهان در ماه میلادی گذشته ۱۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که به طور عمده نتیجه تولید بالاتر از سوی تولیدکنندگان غیراوپک شامل آمریکا، نروژ و انگلیس بود.

بر اساس گزارش رویترز، این همکاری نفتی کمک کرد قیمت‌های نفت در نیمه دوم سال میلادی گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کند. مشارکت کنندگان در این توافق در نوامبر موافقت کردند مدت توافق را تا پایان امسال تمدید کنند.