:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

دعوت پاکستان از ایران برای سرمایه‌گذاری در توسعه شبکه ریلی

پاکستان از ایران دعوت کرد به منظور بهبود سیستم‌های ریلی این کشور، در صنعت راه‌آهن پاکستان سرمایه‌ گذاری کند.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
اقتصادگردان- به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزور، سعد رفیق، وزیر راه آهن پاکستان، پیشنهاد مذکور را روز گذشته در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اسلام آباد مطرح کرد. وی همچنین گفت: پاکستان مشتاق است روابط نزدیک‌تری با ایران در همه بخش‌ها به ویژه بخش راه‌آهن که اولویت اصلی این کشور است، داشته باشد.

عباس آخوندی که در راس یک هیات عالی رتبه پنج‌شنبه گذشته در یک سفر رسمی سه روزه  به پاکستان رفت، بر گسترش بیشتر همکاری میان ایران و پاکستان تاکید کرد و خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پروژه خط آهن بین گوادار و چابهار شد. وی همچنین بر گسترش همکاری میان ایران، پاکستان و ترکیه برای توسعه قطارهای باری تاکید کرد. هر دو طرف توافق کرده‌اند از سرگیری قطار مسافری ایران – پاکستان، قطار گردشگری و یک قطار ویژه در طول ماه محرم را مورد بررسی قرار دهند.

وزیر راه‌آهن پاکستان در دیدار با هیات ایرانی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی برای بهبود بخش ریلی کویته -تفتان استقبال کرد. با بهبود خطوط و سیستم ریلی، زمان سفر از پاکستان به ایران به جای ۲۰ ساعت، به هشت ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

هر دو طرف همچنین موافقت کردند یک گروه مشترک ایران – پاکستان را به منظور مطالعه همکاری بیشتر برای توسعه شبکه ریلی تشکیل دهند.