:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب:

پنجمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی در نیمه تیرماه امسال برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های شهر آفتاب از برگزاری نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی در نیمه تیرماه امسال خبر می دهد و می گوید ارائه آخرین فناوری و تکنولوژی های روز دنیا، توسعه بازار داخلی ، صادرات محصولات تولید ایرانی و فراهم آوردن زمینه تولید کیفی با قیمت و کیفیت مناسب از اهداف برگزاری نمایشگاه است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمدرئوف قادری در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی که از تاریخ 12 تا 15 تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال جاری سالی متفاوت با سال‌های گذشته است تا با حمایت جدی از کالای ایرانی زمینه تولید مناسب‌تر در کشور فراهم شود.

وی افزود: باید به این خودباوری دست یابیم که می‌توان به عنوان تولیدکننده، سرمایه‌گذار و صاحب تکنولوژی نیازهای جامعه هدف را مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید کرد.

قادری با بیان اینکه امروز فرصتی فراهم شده است تا از وابستگی به واردات فاصله بگیریم، افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی این فرصت فراهم شده است تا بتوان حمایت از تولیدات ایرانی را در قالب نمایشگاه‌های مختلف برای برقراری تعاملات فنی و مهندسی در تمامی تولیدات کالایی فراهم کرد.

عادت فرهنگی جامعه به مصرف کالاهای خارجی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب تصریح کرد: لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی که در داخل کشور تولید می‌شود از کیفیت مناسب برخوردار هستند اما عادت فرهنگی جامعه به مصرف کالاهای خارجی موجب شده تا سرمایه‌گذاران در آن بخش از کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود با مشکلاتی همراه باشد .

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب این فرصت را در سال جاری فراهم می‌کند تا کالاهای ایرانی به جامعه هدف معرفی شوند و طبیعی است که در این میان نقش مهم اتحادیه‌ها و گروه‌های صنفی حائز اهمیت است و می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌ها بازار مصرف را برای استفاده از کالاهای ایرانی آماده کرد.

قادری با اشاره به برگزاری نمایشگاه لوازم‌التحریر و تجهیزات مهندسی اظهار کرد: انتظار از اتحادیه‌ها این است که نمایشگاه جدی گرفته شود تا از فرصت خوب به وجود آمده برای حمایت از کالای داخلی استفاده کرد.

منافع تولیدکنندگان در واردات کالای خارجی نیست

وی تاکید کرد: امروز مصالح و منافع بسیاری از تولیدکنندگان در وارد کردن کالای خارجی نیست.

قادر در ادامه اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته تدابیری برای برگزاری نمایشگاه ها انجام شد تا بتوان از این نمایشگاه حداکثر بهره برداری مناسب را انجام داد به همین دلیل شاهد رشد برگزاری نمایشگاه های انجام شده در نیمه دوم سال 96 بودیم.

وی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی فروش کالایی وجود ندارد گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه های تخصصی فروش نیست بلکه آمادگی برای برگزاری نمایشگاه های فروش، ارائه آخرین فناوری و تکنولوژی های روز دنیا، توسعه بازار داخلی ، صادرات محصولات تولید ایرانی و فراهم آوردن زمینه تولید کیفی با قیمت و کیفیت مناسب از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

برندسازی محصول به معنای تولید تمامی کالاها توسط برندها نیست

در ادامه این نشست مهرداد عالی پور هرسی، رئیس مجمع واردکنندگان نوشت افزار خاطرنشان کرد: نمایشگاه نوشت افزار در فضایی به مساحت 4 هزار مترمربع برگزار می‌شود و ضروری است تا تبلیغات مناسبی برای برگزاری نمایشگاهی متفاوت از سایر نمایشگاه‌هایی که در این زمینه برگزار شده است را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کارافرینی و ایجاد اشتغال باید با تعصب و احساسات برخورد نشود گفت: بحث برندسازی در صنعت نوشت افزار باید جدی گرفته شود اما این که چند برند جهانی در ایران ظهور پیدا کنند از دیدگاه بازاریابی جهانی منسوخ شده است و بزگترین برندهای اروپایی که بیش از 1800 محصول تولیدی را در زمینه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی عرضه می کنند تولید کننده تمامی کالاهای عرضه شده نیستند و به طور میانگین 26 درصد محصولات آنها تولید آن برند است.

عالی پور تصریح کرد: باید با یک شیب ملایم به سمت افزایش تولید کالاها در صنعت نوشت افزار و تجهیزات مهندسی حرکت کرد و به تدریج تولیدات بیشتر کالایی را در دستور کار قرار دارد.

رئیس مجمع واردکنندگان نوشت افزار خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همراهی که به وجود آمده است قدم به سمت این هدف مهم برداشته شده است؛ بنابراین با تولیدکننده‌های شناسنامه‌دار همکاری نزدیک‌تری انجام می‌شود تا با مدیریت واردات کالاهایی به کشور وارد شوند که به تولیدکننده داخلی آسیب وارد نشود.

نگاه به تولید باید نگاه جهانی باشد

در ادامه این نشست حسین برخوردار، عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار اظهار کرد: به طور حتم پنجمین نمایشگاه نوشت افزار که در تیرماه برگزار می‌شود یکی از نمایشگاه‌های موفق است و اتحاد بین تولیدکنندگان و واردکنندگان موجب می‌شود تا خروجی مناسب‌تری از این نمایشگاه و بهبود صنعت لوازم التحریر و تجهیزات مهندسی خارج شود.

وی تاکید کرد: باید نگاه جهانی شدن در تولید کالا وجود داشته باشد و این موضوع با به روزرسانی فرایند تولید و توسعه بازار محقق خواهد شد.

برخوردار تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا تولیدات خود را با انواع خارجی مقایسه کرده و برای تکمیل سبد کالایی خود با شرکت‌های خارجی مشارکت کنند.

در ادامه این نشست مجید اکبری مجری برنامه نمایشگاه نوشت افزار و تجهیزات مهندسی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که تولید باید در یک مسیر و چشم‌انداز بلندمدت برنامه‌ریزی شود و 5 سال تجربه برگزاری نمایشگاه نوشت‌افزار نشان داده است که نه حمایت صرف از تولیدکننده داخلی و نه حمایت از کالاهای وارداتی پاسخگوی نیازها خواهد بود و باید با نگاهی همه جانبه به بازار کشور نگریست.

وی تاکید کرد: نمایشگاه باید محلی برای عرضه محصولات و معرفی فناوری و بازار فروش مناسب باشد.

اکبری تصریح کرد: نگاه ما در برگزاری نمایشگاه در راستای شعار سال حمایت از تولیدکنندگانی است که بین آنها رقابت وجود داشته و استاندارد سازی محصول را در دستور کار قرار داده اند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پانا در خصوص سهم تولیدکنندگان از بازار مصرف نوشت افزار و لوازم التحریر گفت: 30 تا 35 درصد بازار مصرف توسط تولیدات داخلی تامین می شود و حدود 65 درصد نیز با استفاده از واردات تامین می شود.

وی ادامه داد: کشورهایی در حوزه صادرات موفق هستند که واردات را ممنوع نکرده‌اند بلکه از این فرصت برای قابل رقابت کردن محصولات استفاده کرده اند.