:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
اونس جهاني به 1345 دلار رسيد

افزايش قيمت سكه و طلا

به دنبال افزايش نرخ اونس جهاني كه روز شنبه 25 فروردين 97 معادل 1345 دلار اعلام شده انتظار مي رود كه نرخ طلا و سكه افزايش يابد. روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تحت تاثیر افزایش قیمت اونس با ۳ هزار و ۷۷۰ تومان افزایش ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان ارزشگذاری شده بود. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۱ هزار تومان افزایش یک میلیون و ۷۸۱ هزار تومان در بازار تعیین شد
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
اقتصاد گردان - بازار آزاد روز پنجشنبه 23 فروردين 97 شاهد افزایش قیمت انواع مختلف سکه و همچنین یورو و پوند بود.  براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت هر دلار آمریکا بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده بود. همچنین هر یورو با ۱۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۵ هزار و ۱۹۲ تومان و هر پوند نیز با ۱۹ تومان رشد در مدت مشابه ۵ هزار و ۹۵۴ تومان تعیین شده بود.  فعالان بازار ارز معتقدند كه با محدود شدن فعاليت صرافي ها طبق مقررات جديد، و ممنوع شدن آنها در خرید اسکناس ارز و انجام حواله در صرافی‌ها ، اعلام نرخ آزاد و حاشيه نرخ هاي رسمي امكان پذير نيست. 

 از سوي ديگر، رییس سازمان تعزیرات به صرافی‌ها هشدار داد از مصوبات هیات دولت در خصوص ارز تخطی نکنند. به صرافاني که در این بازار فعال هستند تاکید می کنیم که پیگیر اجرای مصوبات هیات دولت در خصوص ارز باشند چرا که آن دسته از صرافی هایی که برخلاف این مصوبات عمل کنند؛ متخلف هستند و برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آنان برخورد می‌شود.

وی افزود: در این شرایط بازار ارز که شدیدا آرامش بازار و مردم را تحت تاثیر قرار داده؛ دستورات لازم برای برخورد با تخلفات صادر شده و حتی شعب ویژه رسیدگی به این تخلفات به صورت شبانه روزی در بازار ارز مستقر هستند.تمامی افراد حقیقی و حقوقی که اخلالی بر نظم بازار ارز و برهم خوردن آرامش این بازار دارند؛ تحت تعقیب و پیگیری دستگاه های نظارتی هستند و بدون چشم پوشی و برابر قانون با این افراد برخورد می شود.
 به دنبال افزايش نرخ اونس جهاني كه روز شنبه 25 فروردين 97 معادل 1345 دلار اعلام شده انتظار مي رود كه نرخ طلا و سكه افزايش يابد.  روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز تحت تاثیر افزایش قیمت اونس با ۳ هزار و ۷۷۰ تومان افزایش ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان ارزشگذاری شده بود.
هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۱ هزار تومان افزایش یک میلیون و ۷۸۱ هزار تومان در بازار تعیین شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، با ۱۰ هزار تومان رشد در مدت مشابه، یک میلیون و ۷۱۳ هزار تومان داد و ستد می شد.هر قطعه نیم بهار آزادی نيز با ۴۱ هزار تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه ۸۷۶ هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی با یک هزار تومان رشد در مدت مشابه ۵۴۵ هزار تومان معامله شد.
هر قطعه سکه گرمی نیز با ۱۱ هزار تومان افزایش ۳۵۲ هزار تومان فروخته شد و پيش بيني مي شود كه روز يكشنبه 26 فروردين 97 نرخ طلا و سكه با روند افزايشي همراه باشد. 
از سوي ديگر، محمد کشتی آرای با اشاره به تبعیت قیمت طلا و سکه از نرخ گذاری بانک مرکزی بر روی این کالا افزود: هم اکنون قیمت سکه تحویل یک ماهه از سوی بانک مرکزی یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان اعلام شده که واحدهای صنفی نیز با توجه به این نرخ سکه را عرضه می کنند.
وی تاثیر کاهش نرخ ارز را در طلا بلافاصله دانست و گفت: قیمت سکه با کمی تاخیر و در چند روز آینده به ثبات می رسد.
رییس کمیسیون تخصصی طلا و سکه با اشاره به تاثیر عملکرد بانک مرکزی بر بازار طلا و سکه ادامه داد: نظارت اتحادیه بر واحدهای صنفی وجود دارد و در صورت دریافت شکایت در خصوص گران فروشی و تقلب در وزن و عیار طلا به آن رسیدگی خواهیم کرد. شفافیت در قیمت طلا و سکه در چند روز آینده بیشتر خواهد شد.

عرضه ارز در فرودگاه

هادی محبوبی رییس بانک ملی شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) درباره چگونگی تخصیص ارز مسافری گفت: مسافران خارجی ابتدا با حضور در شعب ارزی بانک ملی در سطح شهرها و ارائه گذرنامه، روادید، بلیت هواپیما و عوارض خروج از کشور، حواله ارزی دریافت و با ارائه آن به شعبه فرودگاه امام خمینی معادل دلار خریداری شده، یورو دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه طبق اعلام بانک مرکزی، به مسافران با مقصد کشورهای همسایه ۵۰۰ یورو و به مسافران به مقاصد دیگر کشورها هزار یورو پرداخت می شود گفت: متقاضیان پس از عبور از گیت پلیس فرودگاه در بانک ملی مستقر در فرودگاه امام، وجوه ارزی خود را اخذ می کنند.

افزایش ۱۷ هزار میلیارد تومانی درآمد با ارز ۴۲۰۰ تومانی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: افزایش نرخ ارز مبادله ای و قیمت ۴۲۰۰ تومانی دلار موجب افزایش ۱۷ هزار میلیارد تومانی درآمد ریالی دولت از محل فروش نفت خواهد شد.
به گزارش ایبِنا، هادی قوامی درباره نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهارداشت: با افزایش نرخ دولتی ارز درآمد ریالی دولت از فروش نفت حداقل ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، این درآمد باید به شکل پرداخت یارانه صرف حمایت از تولید و اشتغال شود.
وی افزود: با تعیین دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی به عنوان نرخ واحد ارز در کشور عملا درآمدهای دولت افزایش می‌یابد؛ افزایش درآمد دولت باید در دریف های مرتبط با حمایت از تولید و اشتغال مصرف شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلش شورای اسلامی، گفت: براساس قانون بودجه ۹۷، قیمت هر بشکه نفت ۵۵ دلار و نرخ محاسبه ریالی نیز ۳۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه فروش ایران روزانه ۲.۵ میلیون بشکه نفت است میزان فروش سالیانه نفت حدود ۹۰۰ میلیون بشکه نفت است که با نرخ فروش ۵۵ دلاری درآمدی برابر با ۵۰ میلیارد دلار نصیب کشور می‌شود.

جدول نرخ ارز و سکه در بازار (قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه و ارز 

یکشنبه

دوشنبه

سه‌شنبه

چهارشنبه

پنجشنبه 

سکه امامی

۱۸۶۵۰۰۰

۱۹۵۳۰۰۰

۱۸۵۵۰۰۰

۱۷۵۰۰۰۰

۱۷۸۱۰۰۰

سکه بهار آزادی

۱۸۰۳۰۰۰

۱۸۸۴۰۰۰

۱۷۹۴۰۰۰

۱۷۰۳۰۰۰

۱۷۱۳۰۰۰

نیم سکه

۸۹۶۰۰۰

۹۲۶۰۰۰

۸۵۸۰۰۰

۸۳۵۰۰۰

۸۷۶۰۰۰

ربع سکه

۵۸۵۰۰۰

۶۱۰۰۰۰

۶۱۶۰۰۰

۵۴۴۰۰۰

۵۴۵۰۰۰

سکه گرمی

۳۵۷۰۰۰

۳۵۷۰۰۰

۳۵۶۰۰۰

۳۴۱۰۰۰

۳۵۲۰۰۰

طلای ۱۸ عیار

۱۷۱۰۰۰

۱۷۳۷۰۰

۱۶۵۳۰۰

۱۶۲۵۳۰

۱۶۶۳۰۰

دلار

۴۸۹۸

۵۰۰۲

۴۲۰۰

۴۲۰۰

۴۲۰۰

یورو

۶۱۶۴

۶۲۴۲

۵۱۷۰

۵۱۷۳

۵۱۹۲

پوند

۷۲۵۰

۷۲۸۶

۵۹۳۳

۵۹۳۵

۵۹۵۴