:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه فرش رونمایی شد

پوستر بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران طراحی و منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
اقتصادگردان_ به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران این پوستر را «بیژن جناب» طراح گرافیک ایرانی و از مؤسسان انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران طراحی و اجرا کرده است.
بر اساس این گزارش، پس از 4 سال حفظ الگویی ثابت برای نمایشگاه سالانه فرش دستباف ایران در قالب طرحی که از سوی «قباد شیوا» ایده پردازی و اجرا شده بود، این بار با دریافت نظر ذینفعان و علاقه مندان فرش دستباف تصمیم به تغییر و دگرگونی در پوستر این رویداد گرفته شد و «بیژن جناب» بخت خود را در این زمینه آزمود.
شایان ذکر است پیشتر و در دوره های گذشته این رویداد (تا پیش از دوره بیست و سوم)، برای طراحی پوستر از توان نامداران گرافیک استفاده نمی شد و شاید از همین رو بود که انتقادهای زیادی به پوسترهای نمایشگاه فرش مطرح بود.
بر این پایه مرکز ملی فرش ایران مصمم شد تا از بیست و سومین دوره این نمایشگاه از توان و دانش یکی از بزرگان این حوزه بهره برده شود و برای تثبیت آن در ذهن مخاطبان از تغییرات مکرر نیز پرهیز شود. در نتیجه قالبی ثابت طرح ریزی شد و در چهار دوره اخیر نمایشگاه، صرفاً فرش مندرج در پوستر تغییر می یافت.
برای دوره بیست و هفتم از نمایشگاه سالانه فرش دستباف ایران طرحی نو و طراحی نو در دستور کار قرار گرفت که اکنون ارائه شده است.
 گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف تهران از سوم تا نهم شهریورماه 97 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.