:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بازدید وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از پایگاه تولید ایران خودرو

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از روند راه‌اندازی خط تولید ایران‌خودرو در این کشور بازدید کرد
کد خبر: ۱۱۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
اقتصاد گردان - مصطفی اف وزیر اقتصاد آذربایجان صبح امروز از روند راه‌اندازی خط تولید ایران‌خودرو در این کشور بازدید کرد. وی همچنین روند آموزش کارگران این سایت را مثبت دانست. همچنین دیروز نخستین خودرو دنا در خط تولید خزر؛ پایگاه تولید ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان تولید شد.

گفتنی است کارخانه مشترک ایران‌خودرو و بخش خصوصی جمهوری آذربایجان با ظرفیت سالانه ۱۰‌هزار دستگاه برای تولید پنج مدل خودروی سواری با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان در روز پنج‌شنبه به بهره برداری می رسد.

در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس در جمهوری آذربایجان تولید شود. خط تولید محصولات ایران‌خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در فاز ابتدایی با ظرفیت تولید سالانه10هزار دستگاه آغاز به کار خواهد کرد که با توسعه ودر سه شیفت کاری ظرفیت آن به 50 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. محصولات تولیدی در سایت جمهوری آذربایجان به کشورهای مشترک‌المنافع که قرارداد ترجیحی میان آنها اجرا می‌شود، صادر خواهدشد. در این پایگاه تولیدی فناوری‌های مدرن، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است.

با توافق صورت گرفته، شرکت مشترکی میان ایران‌خودرو و بخش خصوصی آذر بایجان تاسیس شد که طرف آذری سهم ‌۷۵ درصدی سرمایه‌گذاری مشترک را تامین کرده است. سهم  گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۵ درصد و شامل خدمات فنی و مهندسی است.

این کارخانه به مساحت ۶۸ هزار متر مربع و در شهر ساحلی نفت‌چاله جمهوری آذربایجان در کنار دریای خزر احداث شده است .