:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ماموریت های جدید گمرک در سال ۹۷، ایجاد تسهیلات خروج کالا

رییس کل گمرک ایران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی و توجه ایشان به سامانه های الکترونیکی گمرک، سال ۹۷ را سالی حساس برای گمرکات خواند.
کد خبر: ۱۱۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- روابط عمومی گمرک ایران، فرود عسگری ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی گمرکات کشور خطاب به کارکنان گمرک گفت: با توجهی که مقام معظم رهبری در آغاز سال به سامانه های گمرکی داشتند، وظیفه ما در سال جدید سنگین تر خواهد بود و امیدوارم با تلاش و همت تمامی شما در جهت تحقق منویات رهبری عمل کنیم.

رئیس کل گمرک کشور توجه جدی به منابع انسانی را در گمرک از اولویت های این سازمان در سال ۹۷ خواند و درتشریح دیگر اولویت های گمرک گفت: ما تصمیم داریم در سال جاری حقوق ورودی مواد اولیه به کار رفته در کالای صادراتی را در زمان پیش بینی شده در قانون یعنی در مدت ۱۵ روز استرداد کنیم.

عسگری ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاه ترین زمان را از دیگر برنامه های گمرک در سال جدید عنوان کرد.

وی محور اصلی برنامه های گمرک را تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: ما و تمامی همکاران ما در گمرکات تلاش خواهیم کرد، ترانزیت مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات مبدا تا مقصد و انبارهای اختصاصی واحدهای تولیدی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

عسگری موضوع ورود موقت مواد اولیه واحدهای تولیدی را یکی از مهم ترین مسئله های گمرک خواند و گفت: ما این موضوع را در سال جدید با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رییس کل گمرک ایران ضمن تشکر از  کارکنان گمرک و مرزبانان اقتصادی کشور، تمامی موفقیت های سال۹۶ را نتیجه همت و تلاش آنها دانست و گفت: توجه به معیشت و تامین امکانات کارکنان گمرک نیز از دیگر اولویت های ما در سال جدید است و امیدواریم برنامه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان گمرک که دکتر کرباسیان وزیر محترم اقتصاد از آن حمایت کردند، محقق شود.

وی در تشریح دستاوردهای گمرک کشور در سال ۹۶ این دستاوردهای داخلی و خارجی را تشریح کرد و گفت: ما توانستیم در عرصه بین المللی در بین گمرکات جهان و از سوی سازمان جهانی گمرک، در مبارزه با مواد مخدر و پیش سازها مقام اول را کسب کنیم.

معاون وزیر اقتصاد دستاوردهای داخلی را متعدد دانست و گفت:گمرک توانست در جشنواره شهید رجایی در تحقق دولت الکترونیک در میان دستگاههای اجرایی به عنوان دستگاه برتر معرفی شود.

عسگری انجام عملیات گمرکی ۹۸ میلیارد دلار تجارت خارجی را در گمرکات کشور از دیگر دستاوردهای این سازمان برشمرد و گفت: ما در واردات و صادرات رشد داشتیم. هم چنین موفق شدیم ۱۲ میلیون تن ترانزیت خارجی را که ۲۸/۳ درصد رشد را نشان می دهد، پوشش دهیم.

رییس کل گمرک ایران حقوق ورودی وصول شده در سال ۹۶ را ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و این درامد را  ۵۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر از پیش بینی در قانون برنامه دانست.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده وصولی در گمرک ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۲۱ رشد را نشان می دهد. فرود عسگری معافیت های مالیاتی حقوق ورودی را در سال ۹۶ برای واحدهای تولیدی ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که به ماشین آلات خط تولید اختصاص یافته است.

رئیس کل گمرک ایران خدمات به مسافران وخروج موقت خودرو را از دیگر خدمات این سازمان به مردم دانست و گفت: ما در سال ۹۶ سال پر کاری را پشت سر گذاشتیم و همکاران ما در گمرکات کشور همه تلاش خود را برای محقق کردن برنامه ها به کار بستند و من لازم میدانم از همه آنها تشکر کنم و امیدوارم امسال هم  با تلاش و توان مضاعف سال موفقی در پیش داشته باشیم.