:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان کدامند؟

جدیدترین برآورد سازمان زمین شناسی آمریکا نشان می‌دهد که مکزیک بزرگترین تولیدکننده نقره جهان در سال ۲۰۱۷ بود.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
اقتصادگردان- در سال ۲۰۱۷ تولید نقره جهان به میزان ۷۰۰ تن کاهش یافت که به دلیل تولید کمتر بزرگترین شرکت‌های معدنی نقره جهان بود. پایگاه خبری "اینوستینگ نیوز" در گزارشی به بررسی ۱۰ کشور برتر جهان در تولید نقره پرداخته که عبارتند از:

۱- مکزیک

تولید معدنی: ۵۶۰۰ تن

مکزیک سال گذشته بزرگترین تولیدکنده نقره جهان بود و تولیدش با ۲۴۰ تن افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶، به ۵۶۰۰ تن رسید. این کشور خانه فرسنیو است که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید نقره در جهان است. فرسنیو در شش معدن مختلف در مکزیک، طلا و نقره استخراج می‌کند و پروژه‌های متعدد دیگری دارد که در مراحل مختلف توسعه هستند.

اعتصاب‌ها سال گذشته در مکزیک مشکل ساز شد. دو نفر در زمان اعتصاب در معدن مدیا لونای شرکت "تورکس گلد ریسورسز" در نوامبر کشته شدند و ۱۰۰۰ معدنچی اوایل سال در معدن دورانگوی شرکت "پریمرو ماینینگ" دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب‌ها و اختلالات دیگر احتمالا بر مجموع تولید نقره مکزیک در سال میلادی گذشته تاثیر گذاشتند.

۲- پرو

تولید معدنی: ۴۵۰۰ تن

پرو با تولید ۴۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۷ که ۴۰۰ تن در مقایسه با سال پیش از آن افزایش داشت، دومین تولیدکننده بزرگ نقره در جهان است. پرو همچنان بزرگترین ذخایر نقره جهان به میزان ۹۳۰۰۰ تن را در اختیار دارد. این کشور به میزان زیادی ذخایر نقره بهره برداری نشده دارد که می‌تواند کمک کند پرو در سال‌های آینده به رتبه نخست تولیدکنندگان برتر این فلز صعود کند.

عمده تولید نقره پرو در معدن آنتامینا در شمال این کشور انجام می‌گیرد. این معدن یک جوینت ونچر مشترک میان شرکت‌های بی اچ پی بیلیتون، گلنکور، تک ریسورسز و میتسوبیشی است. اگرچه این معدن نقره بیشتری نسبت به سایر معادن پرو تولید می‌کند اما عمدتا یک معدن مس است و نقره به عنوان یک محصول جانبی در آن تولید می‌شود.

شرکت "فورتونا سیلور ماین" که دو معدن تحت اداره خود دارد. به سرعت تولید خود را افزایش می‌دهد. یکی از معادن این شرکت در پرو است و در سال گذشته ۰.۹ میلیون اونس نقره تولید کرد.

۳- چین

تولید معدنی: ۲۵۰۰ تن

چین در رتبه سومین تولیدکننده بزرگ نقره جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت. موسسه نقره بخش بزرگی از رشد تولید این کشور در سال‌های اخیر را به توسعه سایر فعالیت‌های معدنکاری نسبت داده است زیرا تا سال ۲۰۱۲ حدود ۹۵ درصد از تولید نقره چین، محصول جانبی سایر پروژه‌های معدنکاری بود. بسیاری از شرکت‌ها در چین خصوصی هستند اما "سیلورکورپ متالز" خود را بزرگترین تولیدکننده نقره این کشور توصیف می‌کند. این شرکت معادن نقره، سرب و روی در چین دارد.

۴- روسیه

تولید معدنی: ۱۶۰۰ تن

تولید نقره روسیه در سال گذشته تنها ۳۰ تن افزایش یافت اما کاهش تولید در شیلی و استرالیا اجازه داد این کشور به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نقره جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شود. ذخایر نقره روسیه ۵۷۰۰۰ تن است و این کشور سال‌ها بزرگترین تولیدکننده نقره بود.

بزرگترین تولیدکننده نقره روسیه شرکت "پلی متال اینترنشنال" است. پلی متال از پنج معدن بزرگ نقره در روسیه، چهار معدن را اداره می‌کند. پلی متال سال گذشته ۲۶.۸ میلیون اونس نقره تولید کرد که بر مبنای سال به سال ۸ درصد کاهش داشت.

۵- لهستان

تولید معدنی: ۱۴۰۰ تن

لهستان از رتبه ششمین تولیدکننده بزرگ نقره جهان در سال ۲۰۱۶ به پنجمین رتبه در سال ۲۰۱۷ صعود کرد. تولید نقره لهستان در سال ۲۰۱۷ بر مبنای سالانه به میزان ۱۳۰ تن رشد کرد و به ۱۴۰۰ تن رسید و از تولید استرالیا پیشی گرفت. شرکت KGHM Polska Miedsz  لهستان، یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده نقره جهان است.

۶- شیلی

تولید معدنی: ۱۲۰۰ تن

شیلی معمولا در فهرست بزرگترین کشورهای تولیدکننده نقره در رتبه های بالاتر قرار دارد اما سال گذشته تولیدش ۳۰۰ تن کاهش یافت و به روسیه و لهستان اجازه داد بالاتر از این تولیدکننده آمریکای لاتین قرار گیرند.

برخی بر این باورند که این کاهش نتیجه اعتصاب‌های کارگری در معدن اسکوندیدای شرکت "بی اچ پی بیلیتون" بوده است. وزارت مواد معدنی شیلی که به کوچیلکو معروف است، این کاهش را به استخراج کمتر نقره به عنوان محصول جانبی معدنکاری طلا نسبت داده است. این کاهش در حالی روی داد که ذخایر شیلی ۲۷۰۰۰ تن برآورد شده‌اند و باید دید آیا روند نزولی ادامه پیدا می‌کند.

۷- استرالیا

تولید معدنی: ۱۲۰۰ تن

معادن استرالیا ۱۲۰۰ تن نقره در سال ۲۰۱۷ تولید کردند که تولیدشان در مقایسه با ۱۴۲۰ تن در سال ۲۰۱۶ کاهش داشت. این کاهش استرالیا را به رتبه هفتم بزرگترین کشورهای تولیدکننده نقره جهان تنزل داد. معدنکاری نقره تاریخ غنی در استرالیا دارد و شرکت "بی اچ پی بیلیتون" فعالیتش در این کشور را در دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک فعالیت نقره آغاز کرد. اکنون شرکت "ساوت ۳۲" معدن کانینگتون را در کوئینزلند اداره می‌کند که بیش از هر معدن دیگری در استرالیا نقره تولید می‌کند. این شرکت مدعی است شش درصد از نقره جهان را تولید می‌کند.

۸- بولیوی

تولید معدنی: ۱۲۰۰ تن

تولید نقره بولیوی در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۰۰ تن رسید که ۱۵۰ تن نسبت به سال پیش کاهش داشت. با این‌همه همچنان برای صنعت نقره این کشور فضا برای رشد وجود دارد. بولیوی معادن نقره متعددی به خصوص در منطقه پوتوسی دارد و معدن"سان کریستوبال" که توسط سومیتومو اداره می‌شود، سومین ذخایر بزرگ نقره را در میان معادن دارد. بعلاوه شرکت "پان امریکن سیلور" یک معدن نقره و روی زیرزمینی به نام "سان ویسنته" در بولیوی اداره می‌کند.

۹- قزاقستان

تولید معدنی: ۱۲۰۰ تن

قزاقستان در فهرست بزرگترین کشورهای تولیدکننده نقره جهان یک تازه وارد است. تولید ۱۲۰۰ تن نقره این کشور با سایر تولیدکنندگان بزرگ برابری می‌کند که برای نخستین سال حضور در این فهرست قابل ملاحظه است. طبق آمار سازمان زمین شناسی آمریکا، ذخایر نقره در قزاقستان در حال حاضر معلوم نیست. شرکت خصوصی "کاز زینک" نقره زیادی کشف کرده است. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و در درجه اول، یک تولیدکننده روی است. این شرکت مدعی است تولید سالانه‌اش به ۱۲۰۰ تن می‌رسد.

۱۰- آمریکا

تولید معدنی: ۱۰۲۰ تن

آمریکا ۱۰۲۰ تن نقره به ارزش ۵۶۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ تولید کرد. این فلز در چهار معدن نقره و به عنوان یک محصول فرعی در ۳۶ پایگاه و معدن فلزات ارزشمند تولید شد. تولید نقره آمریکا ۱۱ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کاهش یافت و این کاهش به دلیل اعتصاب در یک معدن نقره بود. البته تقاضای فیزیکی اندک و قیمت‌های پایین نقره نیز در کاهش تولید نقش داشتند. بزرگترین شرکت تولیدکننده نقره در آمریکا "کور ماینینگ" است. پروژه‌های این شرکت به نقره متمرکز نیستند اما این شرکت در آمریکای جنوبی و استرالیا معادن نقره را اداره می‌کند.