:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

نمایشگاه فرش دستباف رشتی زاده

چهارم اسفند ماه امسال نمایشگاه فرش دستباف رشتی زاده با مجموعه ای از بهترین و نفیس ترین و زیباترین آثار ایشان به نمایش در آمد و با استقبال کم نظیر روبرو شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
اقتصادگردان_ در این نمایشگاه 36 تخته فرش نفیس از ایشان در فضایی زیبا به نمایش درآمد، رشتی زاده از پیشگامان فرش ابریشم قم می باشد که پیوسته با نوآوری و برگزاری نمایشگاه های متعدد در داخل و خارج از ایران و برگزاری جشنواره "گره زرین" به منظور بزرگداشت پدر هنرمندشان "استاد رشتی زاده" و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه، گامی بزرگ در جهت معرفی فرش نفیس ابریشمی و اصیل ایرانی، به عنوان آمیزه ای از فرهنگ ، هنر ، خلاقیت، تمدن و هویت ایرانیان است.
نکته حايز اهمیت در برگزاری این نمایشگاه بسط و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی از طریق ارایه دست بافته هایی با اصالت و تآیید شده و تداوم حضور فرش دستباف ایرانی در بازارهای جهانی می باشد.
لازم به ذکراست این نمایشگاه نیز مانند سایر نمایشگاه های ایشان با نمایش فرش های فاخر و بی نظیر در طرح و رنگ و هنر به کار رفته در آن پیام آور فرهنگ اصیل ایرانی بود.
جا دارد قدردان این هنرمند که با تلاشی مستمر در ارائه نوآوری و طرح ونقشه جدید و متنوع، سعی درشناساندن ارزش و هنر این صنعت و ایجاد نگاه هنری نسبت به فرش دستباف ایرانی را را دارد، باشیم.
این نمایشگاه 2 الی  4 اسفند ماه 1396 در گالری المیرا مددی واقع در بلوار شهید اندرزگو تهران از ساعت 15 تا 21 برگزار شد و پذیرای فعالان و علاقه مندان به این هنر و صنعت بود.
گفتنی است از کلیه¬ی بازدیدکنندگان که همگی از دست¬اندرکاران هنر_صنعت فرش بودند،دعوت رسمی به عمل آمده بود. مدعوین طی این دو روز ضمن مشاهده¬ی این آثار زیبا به تامل و گفتگو با یکدیگر پرداختند. وجود چنین رویدادهایی همواره  به پویایی فرش دستباف ایرانی کمک کرده است.
می توان برگزاری نمایشگاه های اینچنینی و به نمایش گذاشتن فرشهای فاخر ایرانی را راهی برای شناساندن ارزش و هنر این صنعت و ایجاد نگاه هنری نسبت به فرش دستباف ایرانی دانست.
 امید است در آینده شاهد برپایی نمایشگاه های بیشتری به منطور پاسداشت فرش دستباف ایرانی باشیم.