:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد

اجرای طرح توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در ۷ شهر ایران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت و اینکه قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در هفت شهر ایران اجرایی می‌شود، از واریز ۷۵۰ میلیارد تومان یارانه به این بخش برای توسعه بخش مسافری ریلی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
اقتصادگردان- سعید محمدزاده در مراسم ورود ناوگان جدید ریلی به شبکه راه‌آهن گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خوشبختانه حمایت‌های قابل توجهی از حوزه مسافری صورت گرفته و هر مسافر به طور میانگین ۳۰ هزار تومان یارانه دریافت کرده‌اند تا در سال ۱۳۹۶ شاهد رشد قابل توجه در عرصه ریلی بودیم و بسیاری از برنامه‌های ما برای سال‌های آینده نیز نهایی شد.

به گفته وی نهایی شدن قرارداد برقی سازی راه‌آهن تهران- مشهد، راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان و پروژه‌های کلان توسعه ایستگاه بخشی از این برنامه‌ها بودند.

معاون وزیر راه  و شهرسازی ادامه داد: قرارداد توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن در هفت شهر ایران اجرایی می‌شود و در روزهای آینده قرارداد جدید برای شهر اهواز در فضای ۳۲۰ هزار متر مربع اجرایی خواهد شد. راه‌آهن در کنار بخش مسافری در حوزه باری نیز پیشرفتی ۱۰ درصدی داشته و میزان بار جابه‌جا شده از حدود ۲۲ میلیارد تن- کیلومتر به ۳۰ میلیارد تن – کیلومتر در سال ۱۳۹۶ رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن تلاش می‌کند که در سال آینده برنامه‌های کلان توسعه‌ای خود را به تمام بخش‌های مسافری و باری گسترش دهد و به این ترتیب نقش این صنعت مهم در حمل و نقل ایران افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ۶۱ واگن جدید به ناوگان کشور اضافه شد. از این تعداد ۲۴ واگن نوساز و ۳۷ واگن نیز پس از تعمیرات کامل به ناوگان اضافه می‌شوند.