:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت:‌

جای خودروهای پنج ستاره در خودروسازی خالی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تعداد خودروهای چهار ستاره تولیدی در خودروسازی محدود است که باید افزایش پیدا کند. ضمن آنکه جای خودروهای پنج ستاره نیز خالی است.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
اقتصادگردان- محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی کتاب گزارش عملکرد مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد از خودروهای تولیدی دو ستاره و چهار درصد تک ستاره است که کیفیت آن‌ها باید ارتقاء یابد.

وی با بیان این که سال ۱۳۹۷ برای خودروسازی سال کیفیت خواهد بود و هیچ خودروسازی حق تحویل گرفتن حتی یک قطعه بی‌کیفیت را ندارد، خاطر نشان کرد: تحویل قطعه غیراستاندارد در سال ۱۳۹۷ از سوی خودروسازان ممنوع است و اگر چنین هدفی را محقق نکنند، به عنوان وزیر صنعت با آنها مقابله خواهم کرد.

شریعتمداری ادامه داد: رشد کیفی ۲.۵ درصدی در صنعت خودرو نسبت به سال قبل به هیچ وجه راضی‌کننده نیست و باید توجه بیشتری به این هدف شود.

وی ادامه داد: صنعت خودرو تاکنون ۹۸ درصد هدف سال جاری برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را محقق کرده است. ضمن آنکه سهم صنعت خودرو از ارزش افزوده کل صنعت حدود ۱۶ درصد است و همچنین ۱۸ درصد اشتغال صنعتی و ۳.۵ درصد جی دی پی مربوط به صنعت خودرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آستانه سال ۱۳۹۷ ابرطرح نوسازی خودروهای سنگین کلید خورده است که براساس آن تمام خودروهای تجاری فرسوده نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو از مهم‌ترین مسئولیت‌های ماست البته عمق ساخت داخل بدون توجه به استانداردها خیانت است و در این زمینه باید استانداردها نیز حفظ شود.

شریعمتداری خاطر نشان کرد: تاکنون پنج دستگاه پژو ۳۰۱ ساخته شده است که عمق ساخت داخل آن قابل توجه است. امیدواریم در سال ۱۳۹۷ بتوانیم از تعداد بیشتری از خودروهای جدید رونمایی کنیم.