:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور؛

تفاهمنامه ساخت مدرسه اهدایی بانک اقتصاد نوین در استان کرمانشاه امضا شد

تفاهمنامه ساخت مدرسه اهدایی بانک اقتصاد نوین به روستایی در استان کرمانشاه با حضور مدیرعامل این بانک و معاون سازمان توسعه نوسازی و تجهیز مدارس کشور به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
اقتصاد گردان - تفاهمنامه ساخت مدرسه اهدایی بانک اقتصاد نوین به روستایی در استان کرمانشاه با حضور مدیرعامل این بانک و معاون سازمان توسعه نوسازی و تجهیز مدارس کشور به امضا رسید.

علیرضا بلگوری، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مدرسه در استان کرمانشاه گفت: بانک اقتصاد نوین به عنوان یک بانک خصوصی، همیشه خود را به ویژه در مواقع حوادث ناگوار در کنار مردم می داند.

 مدیرعامل بانک اقتصاد نوین افزود: شاید به عنوان یک بانک خصوصی و در نگاه نخست باید به سودآوری و درآمدزایی فکر می کردیم اما این بانک از همان بدو تاسیس، توجه به ایفای مسوولیت های اجتماعی را در دستور کار قرار داده و به ویژه در حوزه علم، دانش و ارتقای سطح سواد مردم به ویژه در مناطق محروم، گام های بزرگی را برداشته است.

وی با اشاره به آغاز ساخت مدرسه از سوی بانک اقتصاد نوین در سال ۸۷ ادامه داد: تاکنون ۳۲ پروژه مدرسه سازی از سوی این بانک شروع شده که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و برخی نیز در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

بلگوری با قدردانی از تمامی کسانی که در این راه خیر، بانک اقتصاد نوین را همراهی کردند، خاطرنشان کرد: در تلاشیم که با راه اندازی کمپینی، از مشارکت تمامی افراد در راستای بهبود ساخت مدارس و بالابردن سطح آموزش مردم بهره بگیریم.

وی در عین حال از رسانه ها خواست تا به کمک بانک ها بیایند و به ایجاد یک فضای شفاف اطلاع رسانی کمک کنند. به عبارت دیگر رسانه ها نباید تنها نقاط ضعف و منفی بانک ها را بیینند بلکه باید نقاط قوت و مثبت آنها را نیز مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با تاکید بر این نکته که بانک ها در بدترین شرایط نیز خدمات دهی خود را به مردم قطع نکرده اند، اظهار داشت: آنها دوست دارند تا بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به مردم ارائه بدهند.

به گفته وی، بانک اقتصاد نوین هم با بهره گیری از ابزارهای نوین سعی کرده است تا این مهم را محقق کند و گامی مهم در راستای افزایش رضایت مشتریان بردارد.


مدیرعامل بانک اقتصاد نوین 

شهری، معاون پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس هم در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران بانک اقتصاد نوین به دلیل گام برداشتن در راه خیر مدرسه سازی، اظهار داشت: این بانک از جمله بانک هایی است که در ساخت تعداد قابل توجهی مدرسه در سطح کشور مشارکت داشته است که این امر جای ستایش و قدردانی دارد.

وی با اشاره به ابعاد تلخ و فاجعه بار زلزله کرمانشاه، از همدلی و حضور و مشارکت آگاهانه مردم در حمایت از زلزله زدگان و ثبت کارنامه ای درخشان در این زمینه سپاسگزاری کرد و گفت: در این فاجعه، تعداد زیادی مدرسه دچار تخریب شدند که با کمک خیران مدرسه سازی چون بانک اقتصاد نوین، تعدادی از آنها به چرخه آموزش استان برگشته است.

غلامرضا کاظمی دینان، مشاور رییس کل بانک مرکزی هم در این جلسه با اشاره به این نکته که بانک اقتصاد نوین همیشه در پی خلق زیبایی ها بوده است، افزود: همین زیبایی آفرینی باعث جلب اعتماد و رضایت مردم و مشتریان شده است.

وی توجه به مسوولیت های اجتماعی را در دستور کار همیشگی بانک اقتصاد نوین خواند و اظهار امیدواری کرد که بقیه سازمان‌ها و نهادها هم به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

خانم کامکار یکی از سخنرانان مراسم امضای تفاهم نامه ساخت مدرسه 

مالک حسینی، مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد نیز ساخت ۳۲ مدرسه را اقدامی بزرگ خواند و گفت: احداث این مدارس درحالی صورت گرفته است که بانک اقتصاد نوین تکلیفی در این زمینه نداشته است.

وی همچنین تخصیص بودجه چاپ سررسیدها به زلزله زدگان کرمانشاه از سوی بانک ها را اقدامی مثبت و ارزنده ارزیابی کرد.

خانم کامکار که در پیگیری مسائل مناطق زلزله زده مشارکت فعالی داشته نیز در سخنزانی خود گفت: مردم مناطق زلزله زده را بعد از اسکان موقت فراموش نکنیم اگرچه امروز در کانکس زندگی می کنند اما باید حمایت شوند تا خانه های آنها ساخته شود و به خانه های خود باز گردند.  مدارس بچه ها نیز باید ساخته شود و از هموطنان حمایت کنیم تا زندگی خوبی در انتظار آنها باشد. این حمایت ها نباید تنها در مقطع روز زلزله و چند روز بعد از آن با شور و حال همراه باشد بلکه باید برای زندگی خوب هموطنان نیز تلاش کنیم تا وضعیت آنها نسبت به امروز تغییر یابد. لذا سال خوبی را برای مناطق غرب کشور و زلزله زده ها و سایر هموطنان باید آرزو کنیم

امضای یادبود با حضور دکتر رضاییان، سحر فروزان مدیر روابط عمومی بانک، کربلایی خبرنگار همشهری، مالک حسینی مدیر روابط عمومی وزارت اقتصاد، خانم کامکار، کاظمی دینان، جمعی از هنرمندان و استادان دانشگاه


مشارکت اقتصاد نوین در مدرسه سازی 

خانواده بانک اقتصادنوين با همراهي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با هدف تسريع در بازسازي زيرساخت‌ها و فضاهاي آموزشي مناطق زلزله زده و لزوم مشارکت جمعي براي بازگشت زندگي هموطنان آسيب ديده به روال عادي،در بازسازي مدارس آسيب ديده مناطق زلزله زده غرب کشور مشارکت مي‌کند.
به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، به همين منظور هيئت مديره بانک، با ابراز همدردي با بازماندگان ضايعه زلزله و طلب آمرزش و مغفرت از درگاه خداوند جهت درگذشتگان اين حادثه با اختصاص مبلغ 3.5 ميليارد ريال کمک نقدي و غير نقدي و همچنين اختصاص يک روز حقوق همکاران داوطلب براي اين امر خداپسندانه سعي دارد گوشه‌اي از آلام اين هموطنان گرامي را التيام بخشد.
بانک اقتصادنوين شماره حساب شماره 3-10050-850-147 و شماره شباي IR110550014785000010050003 و شماره کارت 6274121940038227 را جهت واريز کمک‌هاي نقدي هموطنان عزيز براي مشارکت در اين اقدام خداپسندانه اختصاص داده است.
اين بانک با همکاري سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور، وجوه جمع‌آوري شده را صرف احداث مدرسه در مناطق آسيب ديده مي نمايد و گزارش آن را به هم ميهنان عزيز ارايه خواهد کرد. 
لازم به ذکر است بانک اقتصادنوين در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، در زلزله سال 1391 استان آذربايجان غربي، با مشارکت کارکنان اين بانک و هموطنان عزيز، چهار مدرسه در مناطق زلزله زده احداث کرد که اين مدارس در حال حاضر، ميزبان فرزندان اين مرز و بوم در کسب علم و دانش هستند.


در راستای توجه به وظایف اجتماعی، کلنگ احداث دو باب مدرسه در مناطق زلزله‌زده منطقه آذربایجان شرقی توسط بانک اقتصادنوین به زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، طی مراسمی با حضور معتمدین محلی، مسئول مشارکت‌های مردمی اداره کل تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، سرپرست منطقه یک استان‌های بانک اقتصادنوین کلنگ احداث این دو مدرسه در روستاهای زلزله‌زده هریس و اهر به زمین زده شد و تا آغاز سال تحصیلی 92 -93 به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه به زودی کلنگ احداث سومین مدرسه بانک اقتصادنوین در مناطق زلزله‌زده در منطقه ورزقان به زمین زده خواهد شد. 
این مدارس در روستای "هرزورز" بخش مرکزی هریس و "چقالق" اهر با مشارکت بانک اقتصادنوین احداث و تا مهر سال آینده تحویل می‌شود. 
مدرسه بانک اقتصادنوین در روستای هرزورز در یک‌صد مترمربع زیربنا به صورت دو کلاسه برای 17 دانش‌آموز مقطع ابتدایی این روستا ساخته می‌شود. مدرسه روستای چقالق اهر نیز به صورت سه کلاسه مجهز به آزمایشگاه و کارگاه در 350 مترمربع زیربنا برای 47 دانش‌آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی این روستا احداث خواهد شد.
این سه مدرسه از محل کمک‌های مردمی برای ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی توسط بانک اقتصادنوین احداث خواهد شد که جزییات بیشتر روند ساخت این مدارس به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.
پیش از این نیز بانک اقتصادنوین نسبت به ساخت مدرسه در مناطق محروم اقدام کرده بود که یک باب از این مدارس در روستای چاه تلخ شمالی از توابع شهر بوشهر در سال 90 به بهره‌برداری رسید، همچنین در حال حاضر سه باب مدرسه دیگر در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان توسط بانک اقتصادنوین در حال ساخت است که تعداد مدارس ساخته شده توسط این بانک به 7 باب خواهد رسید.
این سه مدرسه نیز تا مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.