وی افزود: ما نبایست تصور کنیم که هر سانحهای تنها یک عامل دارد. هر سانحهای که اتفاق میافتد ناشی از اختلال در یک سیستم است.
دبیر سابق انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه وقتی سانحهای در یک شرکتهای هواپیمایی رخ میدهد نشان از یک نقص مهم در سیستم عملیات آن شرکت است، بیان کرد: باید این نواقص ریشهیابی شوند، اما بهصراحت عنوان میکنم که ایمنی در وقوع سانحه، ارتباط مستقیمی با سن هواپیما ندارد.
این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه سانحه نیز میتواند در هواپیماهای با سن پایین هم رخ دهد، گفت: دلیل هیچ سانحهای سن ناوگان نیست، عواملی که باعث وقوع سانحه میشود روندهای عملیات و تعمیر و نگهداری در ایرلاین است؛ به همین جهت اگر این فرایند به خوبی انجام نشود جای نگرانی دارد.
او با بیان اینکه آیا فکر میکنید تمام هواپیمایی که در خطوط دنیا در حال پرواز هستند با سن پایین هستند؟ بیان کرد: کمتر شرکت هواپیمایی در جهان وجود دارد که بتواند هواپیمای با سن زیر ۵ سال را در ناوگان خود داشته باشد چراکه این امر نیازمند سرمایهگذاری بسیار زیادی است.