:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کاهش قیمت ارز و سکه در بازار

ریزش ۱۱ هزار تومانی سکه با پايان گرفتن خريدهاي روز زن

بازار آزاد روز يك شنبه20 اسفند 96 و به دنبال پايان خريدهاي سكه طلا به مناسبت روز زن، شاهد کاهش قیمت انواع سکه و ریزش ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز شنبه و همچنین افت یورو و پوند بود
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
اقتصاد گردان - روز یکشنبه و در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز شنبه یک میلیون و ۵۷۹ هزار تومان فروخته می شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲ هزار تومان اُفت در مدت مشابه یک میلیون و ۵۵۵ هزار تومان داد و ستد می شد. نیم سکه بهار آزادی نیز کاهشی ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را نسبت به روز شنبه تجربه کرد و ۷۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.
در بازار آزاد هر قطعه ربع بهار آزادی با ۳ هزار تومان کاهش ۴۸۶ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با ۶ هزار تومان ریزش، ۳۳۶ هزار تومان فروخته می شد. 
هر گرم طلای ۱۸ عیار اما روزيك شنبه  با هزار تومان افزایش نسبت به روز شنبه ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان ارزشگذاری شده بود و دليل آن افزايش اونس جهاني به 1323 دلار بوده است. 
در بازار ارز نيز صرافی های بانكي هر دلار آمریکا را با یک تومان افزایش نسبت به روز شنبه ۴ هزار و ۴۹۲ تومان اعلام كردند.  همچنين هر یورو با ۵ تومان کاهش در مدت مشابه ۵ هزار و ۶۱۹ تومان و هر پوند با ۲۵ تومان اُفت ۶ هزار و ۸۷۰ تومان اعلام شد.
در بازار مبادله اي نيز براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای روز (یکشنبه بیستم اسفندماه) بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۳۷ هزار و ۴۹۹ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز شنبه ۵۱ هزار و ۹۲۹ و هر یورو نیز ۴۶ هزار و ۱۴۶ ریال ارزشگذاری شد.