:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
چشم انداز مثبت اقتصاد ایران در سال ۹۷

4 معبر به شمال، منجیل رودبار، قزوين رشت، كندوان، هراز فيروزكوه، تهران شمال در سال 97

مسیر هراز - فیروزکوه نیز در دست اتمام است و همه تمرکزمان بر اتمام پروژه آزاد راه تهران - شمال است. سخنگوی دولت گفت: بهره برداری می کنیم که مسیر را ۶۰ کیلومتر کوتاه تر می کند.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
اقتصاد گردان - سخنگوی دولت چشم انداز اقتصادی سال آینده کشور را مثبت تر از امسال توصیف کرد و گفت: امیدوارم سال آینده بتوانم اخبار خوبی از عملکرد دولت به ویژه در حوزه اشتغال و رشد اقتصادی ارائه کنم.

به گزارش ایبِنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز اقتصادی کشور، افزود: قطعا سال آینده، سال بهتری خواهد بود و همه چشم اندازهای ما برای سال آینده امیدبخش بوده، است.

وی درباره وضعیت آزاد راه تهران - شمال، اظهارداشت: یک بخش در شمال ایران، مسیر جاده ای برای عبور از البرز داریم، یک قسمت دیگر از هراز، کندوان و مسیر دیگر از قزوین به رشت است؛ همه این مسیرها برای سهولت تردد مردم به شمال ایران است، باید بگویم برای جاده کندوان حداقل امسال فاز اول را اجرایی می کنیم .

نوبخت ادامه داد: مسیر هراز - فیروزکوه نیز در دست اتمام است و همه تمرکزمان بر اتمام پروژه آزاد راه تهران - شمال است. سخنگوی دولت گفت: ۴ معبر برای تردد به شمال کشور داریم برای کندوان، فاز اول محور را در سال آینده بهره برداری می کنیم که مسیر را ۶۰ کیلومتر کوتاه تر می کند.

وی افزود: مسیر منجیل به رودبار برای عدم عبور از داخل رودبار در دست اجراست که امیدواریم هرچه سریعتر بهره برداری شود. نوبخت گفت: وضع جاده ها گرچه بهتر شده است اما با استانداردها برخی جاده ها فاصله دارد و از مردم درخواست می کنیم بیش از حد قوانین و مقررات پلیس را رعایت کنند.

نوبخت با بیان اینکه از امروز (شنبه) پرداخت حقوق و عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان افزود: پرداخت حقوق و عیدی ها از۱۵ بهمن ماه آغاز شد و ظرف روزهای آینده حقوق را کامل پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: چشم انداز اقتصادی سال آینده کشور امیدبخش است و بالغ بر ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی با مشارکت صندوق توسعه ملی و بانک های بخش خصوصی در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در نظر گرفته ایم و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر در دست توزیع داریم.

نوبخت افزود: از سوی دیگر از منابع دیگری که باقی می ماند نسبت به پرداخت ها بویژه در عرصه عمرانی استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وضع سال آینده بهتر خواهد بود نیز افزود: پیش از این نفت را زیر ۴۰ دلار می فروختیم اما اکنون بالای ۶۰ دلار به فروش می رسد در حالی که به طور متوسط عملکرد ما ۵۱ دلار است که با پیش بینی های ما سال بهتری را از نظر اقتصادی پیش رو خواهیم داشت ضمن اینکه برنامه ها طوری تنظیم شده است که بر اساس منابع درونی پیش برود.

اختصاص ۳۴۰۰ میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان

وی گفت: مهم ترین موضوع حقوق بازنشستگان است که رقم قابل توجه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد برای یک میلیون و ۴۳ هزار نفر فرصت شغلی تدارک دیده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: دولت باید ازنیروی انتظامی پشتیبانی کند به همین دلیل به با وجود منابع ما که هر سال بنا به جهاتی تحقق نمی یابد اما به دلیل اهمیت و اولویت ناجا تلاش شده تا تخصیص اعتبارات نیروی انتظامی را به نحو شایسته و متفاوت اختصاص دهیم.

نوبخت افزود: اعتبارات نیروی انتظامی را براساس ظرفیت و شایستگی ناجا برای ارایه خدمات بیشتر تامین می کنیم اما اعتبارات جاری نیروی انتظامی را پرداخت می کنیم؛ ضمن اینکه پرداخت اعتبارات دو بخش آموزش و صندوق های بازنشستگی ۱۰۰ درصدی پرداخت می شود.