:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آزادي ٣٤٠ زندانی با حمایت صندوق تامین خسارتهای بدنی

در آستانه سال نو، جلسه مشترک مدیرعامل صندوق تامین خسارتهاي بدنی با سازمان زندان های آذربایجان شرقی و ستاد دیه کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی صندوق تامین خسارتهاي بدنی کشور، با حضور معاون اجرایی ستاد دیه کشور ، رئیس سازمان زندان های استان آذربایجان شرقی ، مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق در تبریز ، جلسه مشترک بررسی پرونده مشمولین حمایت های قانونی صندوق تامین خسارتهاي بدنی برگزار شد.
بنابر این گزارش، دکتر علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارتهاي بدنی کشور در این نشست گفت: تمام تلاش ما این است قبل از پایان سال ٩٦ ، زندانی مشمول خدمات صندوق در زندان ها نداشته باشیم .
وی افزود: متاسفانه استان آذربایجان شرقی، رتبه هشتم آمار کشته های سوانح رانندگی و رتبه ششم مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است و این نرخ پرشتاب جای نگرانی دارد و امیدواریم با تدبیر و تلاش مسئولین شاهد کاهش تلفات و تصادفات در این استان باشیم.
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهاي بدنی در خصوص بند "و" تبصره ١١ قانون بودجه که به محدودیت سقف تعهدات دیه شرکت های بیمه مربوط است گفت: صندوق تامین خسارتهاي بدنی تکلیف دارد دیه زندانیان حوادث رانندگی که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکت های بیمه در زندان به سر می برند و قبل از لازم الاجرا شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب اردیبهشت ٩٥ زنداني شده اند را پس از معرفی ستاد دیه کشور بصورت بلاعوض پرداخت نماید . لذا در جلسات استانی یکی از محورهای برنامه بررسی اینگونه پرونده ها می باشد.
جباری در پایان گفت: خوشبختانه مرجع قضایی در استان همکاری خوبی با صندوق دارد و از حمایت همراهی ریاست کل دادگستری و دادستان محترم استان آذربایجان شرقی تشکر و قدردانی می نمایم.
در ادامه این نشست ، معاون اجرایی ستاد دیه کشور ضمن تقدیر از خدمات صندوق گفت: اینکه مدیرعامل این نهاد شخصا در زندان های کشور حضور پیدا می کنند و از نزدیک پیگیر پرونده مددجویان هستند شایسته تقدیر است .
وی افزود: با کمک صندوق از ابتدای سال ٣٤٠ زندانی با مبلغی بالغ بر ٢٨ميليارد تومان آزاد شده اند.