:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در نشست خبری مشترك مديران سرمایه گذاری آتیه صبا و كفش ملي مطرح شد:

کفش ملی با سرمایه گذاری شرکت كيكرز فرانسه احیا می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرد که نشان تجاری «کفش ملی» با سرمایه گذاری مشترک یک شرکت معتبر خارجی احیا می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

اقتصادگردان-مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرد که نشان تجاری کفش ملی با سرمایه گذاری مشترک یک شرکت معتبر خارجی احیا می شود.
به گزارش  اقتصادگردان-،  ولی آذروش روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: این شرکت خارجی قصد دارد با تاسیس شرکت سرمایه گذاری مشترک با کفش ملی و انجام بیش از 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری طرفین در بازار ایران حضور یابد.
وی افزود: قرار است، شبکه توزیع، کارخانجات و سوله های تولیدی؛ آورده شرکت کفش ملی و ماشین آلات، دانش فنی، طراحی مدل، قالب و حضور متخصصان و کارشناسان آورده این شرکت تولید کفش فرانسوی باشد.
به گفته این مقام مسئول، سالیانه 200 میلیون جفت کفش در کشور استفاده می شود که در حال حاضر کمتر از 1.5 درصد از تقاضای بازار را کفش ملی به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیان داشت: در نظر داریم در یک برنامه پنج ساله دستکم 10 درصد از سهم بازار کفش را به خود اختصاص دهیم.
آذروش افزود: همکاری مشترک با این شرکت فرانسوی در زمینه تولید کفش از زیرمجموعه شرکت «رویال گروپ» اروپاست و در سال‌های گذشته و متاثر از تحریم‌ها از کشور ما خارج شده بود، اکنون نهایی شده است.
وی تصریح کرد: تلاش متولیان شرکت کفش ملی احیا و استفاده از برند ایرانی و حمایت از تولید و اشتغال است و تاکنون بیش از سه هزار و 500 نفر اشتغال مولد غیرمستقیم از سوی این مجموعه ایجاد شده و در بیش از 260 فروشگاه وابسته به آن در کشور 650 نفر در حال ارائه خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: امروز برند کفش ملی به دنبال همکاری با تولیدکنندگان بزرگ کفش جهان است و این هدف را با آورده شدن برندهای بزرگی نظیر کیکرز به کشور و انعقاد قرارداد احیا، تولید، بازسازی و نوآوری کفش ملی با مشارکت برندهای جهانی در کشور دنبال می کنند.


وی تصریح کرد: در این پیوند یک شرکت شرکت سرمایه مشترک (جوینت ونچر) بین شرکت کفش ملی و شرکت اروپایی رویال گروپ اروپا که کیکرز تحت مجموعه آن قرار دارد، تشکیل شده و متناسب با سهامی که دو طرف خواهند داشت، مدیریت شرکت مشترک را بر عهده خواهند گرفت.
آذروش با اشاره به روی آوردن مردم به کفش های چینی بی کیفیت و خارجی در سال های گذشته، خاطر نشان کرد: تلاش شرکت کفش ملی این است تا کفش های چرمی را با قیمت متوسط 180 تا 190 هزار تومان، برخی محصولات چرمی ویژه خود را تا قیمت 350 هزار تومان و محصولات غیرچرمی خود را با متوسط قیمت 110هزار تومان عرضه کند و در سبد محصولات آن انواع کفش های ورزشی و کتانی و کفش بچه گانه، دمپایی و چکمه نیز وجود خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اظهار داشت: در راستای شعار «ایرانی، کالای ایرانی بخر»، این شرکت طرحی را با مشارکت وزارت آموزش و پرورش توسط فرهنگیان کشور در دست اقدام دارد تا به اشاعه و ترویج هر چه بیشتر استفاده از برند ایرانی بین این قشر فرهیخته، دانش آموزان و خانواده ها بپردازد.

 تکذیب فروش کفش چینی در فروشگاه های کفش ملی
در  ادامه این جلسه، علی شالباف مدیرعامل گروه صنعتی ملی اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته، احیای نام و برند «ملی» در این گروه در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان خبره، انجام تغییرات و به روز رسانی های لازم در این شرکت در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: به روز کردن سبد محصولات و کالاهای این شرکت و پاسخگویی به نیازهای آحاد جامعه بویژه جوانان و نسل جدید و پر کردن شکاف بزرگی که در سال های گذشته بین این شرکت و مردم ایجاد شده بود، در اولویت امور قرار گرفت.
شالباف با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی فروشگاه های کفش ملی پس از نوروز 97 از فروش در مراکز تجاری بزرگ به عنوان رویکرد جدید این شرکت یاد کرد.
وی فروش هرگونه کفش چینی و سایر محصولات خارجی در فروشگاه های کفش ملی را تکذیب کرد و گفت: این شرکت به دنبال احیای صادرات محصولات خود به سایر بازارها بوده و مقدمات این کار اکنون در بازارهای روسیه، عراق و افغانستان فراهم شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ملی خاطرنشان کرد: کفش ملی در سال های نه چندان دور، نه تنها پاسخگوی نیاز هموطنان بوده و کشور را از واردات کفش بی نیاز می کرد؛ به مقصد اروپای شرقی و شوروی سابق هم صادرات چشمگیری داشت و به تنهایی 40 نمایندگی در شوروی سابق داشت و حتی و پوتین مورد نیاز ارتش سرخ این کشور را در مقطعی تولید می کرد.
وی تصریح کرد: امروز این برند ملی به دلایلی همچون جنگ تحمیلی و تحریم ها بازارهای صادراتی خود را از دست داده اما به دنبال احیای این بازارها و توجه جدی به بازرگانی خارجی بویژه در کشورهای همسود(CIS)است.
شالباف همچنین از طراحی و تولید کفش سلامت از سوی این شرکت با نظارت و همکاری وزارت بهداشت و درمان خبر داد که 2 نمونه آن تا پایان امسال از سوی شرکت های تامین کننده و همکار کفش ملی در تبریز به بازار عرضه خواهد شد.


 تحول در طراحي ،توليد و فروشگاه های کفش ملی

شالباف با یادآوری اینکه در گذشته برخی تامین کنندگان برای کفش ملی تعیین خط مشی می کردند، گفت: برخی تولیدکنندگان از ظرفیت ۲۵۰ فروشگاه ما برای تبلیغ برند خود بهره می بردند و به هیچ عنوان خود را موظف به استفاده از نام و نشان کفش ملی نمی دانستند اما امروز دیگر کفش ملی حیات خلوتی برای معرفی برندهای دیگر و یا فروش محصولات بی کیفیت و کند فروش سایر نشان های تجاری نخواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ملی همچنین ضمن اشاره به فرآیند باز آفرینی نشان تجاری کفش ملی و به روز رسانی چهره فروشگاه های این شرکت تاکید کرد و گفت: قرار است فروشگاه های کفش ملی با ظاهری کاملا متفاوت و امروزی با همکاری شرکت ترازپی ریز بازسازی شوند.

شالباف با بیان اینکه تنها ۰.۳ درصد از سهم بازار کفش ایران در اختیار کفش ملی است، گفت: سرانه مصرف ایرانیان سالی ۲.۷ جفت کفش یعنی حدود ۲۰۰میلیون جفت می باشد که کفش ملی ظرفیت تامین سهم بیشتری از این میزان دارد و باید با بازیابی و بازآفرینی خود به این سطح برسد.
 خاطرات نوستالژیک مردم ایران با کفش ملی
مدیرعامل گروه صنعتی ملی با بیان اینکه کفش ملی احتیاج به طرح نام و هویت سازی برند ندارد گفت: نام کفش ملی آتش زیرخاکستر است که تنها لازم است با تبلیغات، اطلاع رسانی، شناسایی و احترام به ذائقه مخاطب این خاکستر از چهره اش زدوده شود تا با احیای دوباره و یادآوری خاطرات نوستاژیک مردم، شاهد رونق مجدد آن باشیم.

شالباف با بیان اینکه امروز برون سپاری امری پذیرفته شده در دنیاست، اظهار داشت: با این وجود ما همزمان تمایل داریم تا بخشی از تولید را خودمان برعهده داشته باشیم و در این مسیر تنها نیاز به باور و حمایت مسئولان داریم، چرا که با توجه به امکانات زیربنایی موجود و در اختیار داشتن فضای تولید، تنها با خرید ماشین آلات روز دنیا می توانیم دوباره بخشی از تولیدمان را از سر بگیریم.
به گروه صنعتی ملی بابت زحمات انجام شده باید دست مریزاد گفت
در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی دو دهنه مغازه در خیابان خیام جنب بازار بزرگ تهران فعالیت خود را در زمینه فروش کفش آغاز کرد. در همان سال شرکتی با نام (شرکت تجاری استاندارد) در محل فوق به ثبت رسید که با قرار دادن یک دستگاه ماشین (گالش زنی) شالوده تولید کفش ماشینی در خاورمیانه ریخته شد و تا سال ۱۳۳۹ دامنه فعالیت تولید کفش در انواع مختلف با الحاق مکا‌‌ن‌هایی در جوار مغازه‌های فوق‌الذکر گسترش یافت و محصولات خود را با نام (کفش ملی) به بازار عرضه کرد.
در دهه ۱۳۴۰ تا اوایل ۱۳۵۰ شرکت‌های متعددی در زمینه‌های تخصصی وابسته به تولید چرم و کفش و سایر اقلام مرتبط، همچنین توزیع و فروش محصولات یکی پس از دیگری متولد و آغاز به کار کرد و خانواده بزرگی به نام «گروه صنعتی ملی» را ایجاد کردند. رشد و ترقی گروه صنعتی ملی به حدی بود که در مدت کوتاهی به بزرگترین تولیدکننده کفش ماشینی در خاورمیانه مبدل شد و محصولات آن نه تنها در بازارهای ایران بلکه در اقصی نقاط جهان صادر شد.
طی سال‌های دهه ۱۳۶۰ بر اثر بروز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تحریم اقتصادی، گروه صنعتی ملی تا حدود بسیاری از رشد و بالندگی باز ایستاد و در گردونه رقابت نتوانست جایگاه همیشگی خود را حفظ کند اما اینک با بکارگیری ابزارهای مدریت نوین و تلاش در راستای احیای توانمندسازی، گروه صنعتی ملی با طرح چشم اندازی جدید و اتخاذ استراتژی دستیابی به مزیت‌های رقابتی بازارهای جهانی، روش تولید غیر متمرکز را برگزیده است.