:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
قائم مقام بانک مرکزی خبر داد

تدوین بسته ۱۹ بندی بازار پول، ارائه گزارش رتبه بندی بانک‌ها

شرکت اعتبارسنجی در دو مرحله گزارشی را در آبان و بهمن ماه برای سال های ۹۳ و ۹۴ به بانک مرکزی ارائه کرده و این روند ادامه دارد. وی در پایان گفت: این رتبه بندی با شاخص های بیشتر برای سال های ۹۵ و ۹۶ ادامه خواهد یافت
کد خبر: ۱۰۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
اقتصاد گردان -  قائم مقام بانک مرکزی از تدوین بسته ۱۹ بندی برای بازار پول خبر داد و گفت: در این بسته برنامه ها و سیاست های پولی برای بازار پول کشور تدوین شده است.

 اکبر کمیجانی صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مجمع عمومی بانک مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این بسته ۱۹ بندی کل مجموعه سیاست های پولی و ارزی کشور است که البته هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که بندهای این بسته باید توسط شورای پول و اعتبار به تصویب برسد یا نه؟ اظهارداشت: ممکن است بخش هایی از این بسته نیاز به تصویب در شورای پول و اعتبار داشته باشد، اما برخی دیگر بدون نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار اجرایی شوند.

قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است نرخ سود بانکی تغییر کند؟ گفت: در این خصوص باید بررسی های لازم انجام شود و زمانی که شرایط اقتصادی کشور اقتضا کند، نرخ سود تعیین می شود.

وی درباره بازار ارز نیز گفت: بانک مرکزی این بازار را مدیریت می کند و نرخ در این بازار مدیریت شده است. کمیجانی ادامه داد: امیدواریم شرایط در بازار ارز بهبود یابد و نرخ ها پایدارتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوید بازار ارز با ثبات و پایدار را برای سال آینده به مردم می دهید؟ تصریح کرد: بانک مرکزی همواره تلاش هایی را برای ثبات نرخ در بازار ارز انجام می دهد و امیدواریم که این تلاش ها برای ثبات بازار ارز به نتیجه مطلوب برسد.

قائم مقام بانک مرکزی درباره رتبه بندی بانک ها نیز اظهارداشت: شرکت اعتبارسنجی در دو مرحله گزارشی را در آبان و بهمن ماه برای سال های ۹۳ و ۹۴ به بانک مرکزی ارائه کرده و این روند ادامه دارد. وی در پایان گفت: این رتبه بندی با شاخص های بیشتر برای سال های ۹۵ و ۹۶ ادامه خواهد یافت.