:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در 10 ماه اول 96 رخ داد

68 هزار ازدواج در برابر 30 هزار طلاق

در 10 ماهه سال 96 در استان تهران حدود 170هزار واقعه ولادت، حدود 47 هزار واقعه وفات، حدود 68هزار واقعه ازدواج و حدود 30 هزار طلاق اتفاق افتاده است
کد خبر: ۱۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
اقتصاد گردان - مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران به ارائه و مقایسه آمارهای چهار واقعه حیاتی طلاق، ازدواج، فوت، ولادت در سال‌های 95 و 96 پرداخت و گفت: در 10 ماهه سال 96 در استان تهران حدود 170هزار واقعه ولادت، حدود 47 هزار واقعه وفات، حدود 68هزار واقعه ازدواج و حدود 30 هزار طلاق اتفاق افتاده است.

عبدالله مقصودی‌فر در ادامه درباره تعویض کارت‌هال ملی گفت: یک واحد سیار مستقر برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند برای معلولان و جانبازان فراهم شده است که در صورت تماس آنها مسوولان برای ثبت‌نام آنها در منزل اعزام خواهند شد.

مقصودی‌فر همچنین در ادامه به هرم سنی جمعیت اشاره کرد و گفت: هرم سنی جمعیت بیانگر مطالب گوناگونی است و کسانی که در وسط این هرم در بازه سنی 25 تا 44 سال هستند وظایف عمده‌یی از جمله تامین معیشت خانواده را بر عهده دارند. یعنی این افراد باید برای جمعیت بالای 75 سال و کمتر از 15 سال تلاش کنند که در استان تهران هرم سنی از روند مطلوبی برخوردار بوده و نشانه جوان بودن جمعیت است.

او به صدور کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در استان تهران حدود 52درصد از جمعیت واجد شرایط و بالای 15 سال تحت پوشش کارت ملی هوشمند هستند یعنی برای حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر در استان تهران کارت ملی هوشمند صادر شده است. خوشبختانه در کشور نیز در این حوزه به وضعیت مطلوبی رسیده‌ایم و در کل کشور نیز حدود 35 میلیون کارت هوشمند صادر شده است. همچنین 147 دفتر پیشخوان، 67 واحد پستی، 22 واحد سیار تا به امروز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند فعالیت کرده‌اند و یک واحد سیار مستقر برای معلولان و جانبازان فراهم شده است که در صورت تماس آنها مسوولان برای ثبت‌نام آنها در منزل اعزام خواهند شد. مدیرکل اداره ثبت احوال استان تهران ادامه داد: کسانی که کارت‌های ملی را سال 89 و قبل از آن گرفته‌اند امسال اعتبار کارت‌های‌شان ساقط می‌شود و باید برای دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال مراجعه کنند. زیرا اعتبار کارت‌ها هفت سال است. بنابراین کارت‌هایشان دیگر اعتباری ندارد.

مقصودی‌فر در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه کسانی که پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند نگران ادامه روند کار نباشند، گفت: برای صدور کارت هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور نیز سازمان ثبت احوال با وزارت امور خارجه در حال برقراری تفاهم‌هایی است.

در ادامه این جلسه محمدحسین مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه ثبت وقایع در همه برنامه‌ریزی‌ها به ما کمک خواهد کرد و براساس آن دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند اظهار کرد: ثبت ولادت امکان برنامه‌ریزی برای آینده را به دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و... خواهد داد.

او ادامه داد: شاید یکی از گرفتاری‌هایی که داریم این است که نصف فضاهای دانشگاه‌های ما خصوصا پیام نور و آزاد خالی است و دلیل آن هم این است که در مقطعی که جوان زیاد بود برنامه‌ریزی کردیم. بنابراین اگر آمارها به درستی تهیه شود برنامه‌ریزی نیز بهتر خواهد بود.