:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

دارایی‌های مولد، درآمد زا و موتور محرکه بانک هستند

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن ارزیابی کلی از وضعیت دارایی ها و املاک ملکی و تملیکی این بانک، دارایی‌های مولد بانک را موتور محرکه بانک عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران در مراسم بزرگداشت روز مهندس که با حضور مدیران امور، روسای ادارات و تنی چند از کارکنان اداره کل مهندسی و املاک بانک در اداره امور شعب مرکزی تهران برگزار شد، با بیان این که دارایی‌های مولد امکان بازده تجاری دارند اظهار کرد: بخشی از دارایی های ملکی و تملیکی بانک از چرخه سودآوری و سوددهی در ساختار اعتباری خارج شده و نگهداری از آنها زمینه های زیان دهی بانک را فراهم کرده است.

وی با واکاوی علل بروز تنگناهای ساختاراعتباری در سیستم بانک افزود: باید برای این بخش از دارایی هایی بانک که غیر مولد هستند راهکارها و تدابیری مناسب برای افزایش بازدهی بیشتر اندیشیده و بکار گرفته شود.

شایان با تشریح اقدامات مطلوب اقتصادی در جنگ تحمیلی گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس اقدامات مهم و فعالیت های اثرگذاری در رونق اقتصادی انجام شد و امروز این توقع بیش از پیش افزایش یافته است که می بایست همه با فراگیری از آموخته های گذشته موانع را پشت سر بگذاریم.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران ادامه داد: مهندسانی بودند که با علم و دانش خود جهان را مبهوت خود کردند و خواجه نصیر الدین طوسی مردی حکیم و بزرگ بود که نام ایران را در دنیا بیش از پیش مطرح کرد و این نشان از ابعاد مهم این مرد بزرگ است.

عباس شفیعی، معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در بخش دیگر این مراسم ضمن تبریک روز مهندسی گفت: امور مهندسی در بانک به عنوان یک اولویت است و نقش مهم و حایز اهمیتی را ایفا می کند.

وی گفت: ساخت و نگهداری از ساختمان های بانک وظیفه ای مهم است و اداره مهندسی و املاک بانک این وظیفه مهم را برعهده دارد.

شفیعی داشتن اطلاعات را در امر مهندسی یک ضرورت دانست و گفت: در برنامه ریزی های کلان بانک بدون داشتن اطلاعات هیچ پروژه عمرانی و زیربنایی نمی توان انجام داد.

در ادامه این مراسم شهریار سعادت، رئیس اداره کل مهندسی و املاک بانک ملی ایران با بیان گزارشی از عملکرد این اداره طی یک سال اخیر گفت: برای سال آینده با دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت در صدد هستیم ماموریت های خود را به نحو مطلوب در حوزه واگذاری فروش اموال ملکی و تملیکی که از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی تکلیف شده انجام دهیم.

وی به فروش و واگذاری اموال و دارایی های بانک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار و پانصد میلیارد ریال اموال بانک به فروش رفته که این موضوع در نظام بانکداری کشور چشمگیر و بی نظیر است.

سعادت گفت: با راه اندازی سامانه آنلاین در نظر داریم اموال و دارایی های مولد و غیر مولد بانک را ساماندهی و نظم ببخشیم تا با شناسنامه دار کردن این دارایی ها هر لحظه و به صورت آنی به این اطلاعات دسترسی یکپارچه داشته باشیم.