:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
پیش‌بینی اوپک و روسیه

تعادل به بازار نفت برمی‌گردد

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد اوپک و متحدانش در جدیدترین مذاکراتشان نتیجه گرفتند حذف اشباع عرضه در بازار نفت، با روند سریع‌تری اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- منابع آگاه اظهار کردند پس از چهار سال اشباع عرضه، بازار جهانی سرانجام در سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم امسال تعادل خود را بازمی‌یابد که زودتر از برآوردهای قبلی است.

این نتیجه گیری بدنبال سیگنال‌های متعدد از محدود شدن عرضه از جمله صعود نفت برنت به بالای ۷۰ دلار و کاهش ذخایر نفت در کشورهای توسعه یافته صورت گرفته است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در کنفرانس هفته نفت بین الملل در لندن گفت: ما در سال ۲۰۱۷، سال فوق العاده ای را شاهد بودیم و بازار نفت احیا شد و آمار مطلوبی پیدا کرد. وی در ادامه افزود: سالی که پیش روی ما قرار دارد، سال تعادل عرضه و تقاضا است.

به گفته محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، اوپک و متحدانش شامل روسیه حتی با توجه به روند سریع بهبود تعادل بازار، متعهد شده‌اند به محدودیت عرضه ۱.۸ میلیون بشکه در روز تا پایان امسال همچنان ادامه دهند. عربستان سعودی با نشان دادن عزم خود برای ادامه محدودیت عرضه، بدنبال قیمت بالاتر نفت است تا عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو موفقیت‌آمیز باشد.

کمیته فنی مشترک که شامل مقامات کشورهای اوپک و غیراوپک است، سناریوی تعادل مجدد را بر مبنای ارزیابی خود از سطح تولید لیبی و نیجریه و سایر مشارکت کنندگان در توافق کاهش تولید قرار داده است.

به گفته بارکیندو، پایبندی این گروه شامل ۲۴ کشور تولیدکننده به توافق کاهش تولید، در ژانویه به ۱۳۳ درصد رسید.

ذخایر نفت در اقتصادهای توسعه یافته حدود ۷۴ میلیون بشکه بالای متوسط پنج ساله مانده است. اوپک از زمان آغاز اجرای توافق کاهش تولید در ژانویه سال ۲۰۱۶، هدف بازگرداندن سطح این ذخایر به متوسط پنج ساله را حفظ کرده است.