:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اعزام 150 کوهنورد و پرواز بالگردها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده

صبح نخستین روز پس از حادثه سانحه هوایی 150 کوهنورد حرفه‌ای عازم ارتفاعات دنا شدند تا به جستجو برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده بپردازند.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
اقتصادگردان- بر اساس مصوبات جلسه ستاد مدیریت بحران شب گذشته که در محل بخشداری دناکوه برگزار شد از نخستین ساعات صبح امروز اکیپ های جست‌وجو به ارتفاعات دنا اعزام شده‌اند.با توجه به وسعت محدوده اکیپ‌ها به صورت گروهی در جهات مختلف در حال پیمایش هستند.

مسیرهای ماشین‌رو موجود به سمت ارتفاعات توسط پلیس راهور مسدود است و تنها اکیپ‌های دارای مجوز تردد از بخشداری اجازه ورود دارند تا مشکلات روز گذشته به خاطر هجوم نیروهای مردمی رخ ندهد. 

شرایط اب و هوایی مساعده اما هنوز در ارتفاعات ابر وجود داره که امکان جست‌وجو رو توسط بالگرد در ارتقاعات دنا را سخت کرده است. شرایط ابرناکی در ارتفاعات دنا وجود دارد اما پیش بینی شده است از مشکلات جوی در ساعات آینده کاسته شود.

تعدادی از خانواده‌های مسافران این پرواز در دامنه‌های دنا حضور پیدا کرده‌اند.

مجتبی سرادقی، معاون سازمان فضایی کشور نیز از درخواست این سازمان از سامانه دریافت اطلاعات بین‌المللی در مواقع بحرانی خبر داد تا با استفاده از داده‌های ماهواره‌های دیگر کشورها به جست‌وجو و کنترل از دور بپردازند.

نصرتی، فرماندار سمیرم در این زمینه توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات گرفته شد و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و کوهنوردان به مناطق مختلفی که احتمال میرفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، اعزام شدند اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و بارش باران وبرف و مه غلیظ و وزش شدید باد در ارتفاعات امکان جستجو به طور کامل وجود نداشت.

وی تصریح کرد: تیم‌های امدادی در محل‌هایی که احتمال میرفت هواپیما در آن فرود آمده باشد، جستجو کردند، اما اثری یافت نشد.  امروز نیز 105 نفر در قالب 26 تیم شامل تیم‌های هلال احمر و امداد و نجات از سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد که در منطقه مستقر هستند به مناطق مختلف برای جستجو اعزام شده‌اند.

نصرتی ادامه داد: تعدادی بالگرد نیز امروز با کمک هوانیروز و شرکت نفت در منطقه حضور یافته‌اند تا به جستجو بپردازند. علاوه بر آن تعدادی تریلی‌های یخچال‌دار برای انتقال پیکرهای احتمالی پیش بینی شده است.

ساعت 3:30 بامداد امروز محل احتمالی سقوط هواپیما مشخص شد و گروه‌های امدادی راهی منطقه شدند. همچنین ساعت 5 بامداد گروه‌های تخصصی امدادی به محل احتمالی حادثه اعزام شدند تا در نوار 100 کیلومتری ارتفاعات دنا به جستجو برای یافتن لاشه هواپیمای سانحه دیده، بپردازند.

همچنین نیروهای امداد هوایی برای جستجو به پرواز درآمدند. علاوه بر آن خودروهای بخش‌های مختلف از جمله نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و سپاه برای کمک‌رسانی عازم شدند.