:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
استاندار مازندران اعلام کرد:

اجرای طرح متروی تهران به مازندران نیازمند جذب سرمایه‌گذار

استاندار مازندران گفت: به دلیل تسریع در حمل و نقل، طرح مترو تهران به مازندران در دستور کار قرار دارد که نیازمند جذب سرمایه گذار است.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- محمد اسلامی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری جاده سوادکوه چهاربانده می‌شود و سعی بر متصل کردن مترو تهران به مازندران را داریم تا سبب حمل و نقل سریع شود؛ این طرح با سرمایه گذاری هشت میلیارد دلار به بهره برداری می رسد که نیازمند جذب سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه الگویی که در نمک آبرود در حال اجرا است را می توان در شهرهای دیگر مازندران نیز اجرایی کرد، افزود: سرمایه گذاران می توانند این الگو را در سواحل مازندران اجرا کرده و توسعه دهند.

اسلامی درباره پروژه های نیمه تمام در رامسر خاطرنشان کرد: کار عملیاتی فرودگاه رامسر رو به اتمام است؛ فرودگاه رامسر اگر به فرودگاه بین المللی تبدیل شود با ایجاد مرز هوایی می‌توان جذب توریست کرد. رامسر می تواند محلی برای برگزاری کنفرانس ها و جشنواره های بین المللی باشد و فرودگاه یک ابزار مهم برای رسیدن به این هدف است که در نهایت رشد اقتصادی منطقه را در پی دارد.

اسلامی در ادامه افزود: استان مازندران نیازمند زیرساخت های حمل و نقل تسریع و تسهیل کننده در گردشگری است؛ باید حمل و نقل هوایی، دریایی، ریل و جاده را گسترش داد؛ح مل و نقل ترکیبی سبب توسعه و شتاب در رشد مازندران می شود.

استاندار مازندران در ادامه یادآور شد: در سال ۹۷ طرح  کارخانه کمپوست تنکابن به بهره برداری می رسد که یک فاز آن تولید کمپوست و فاز دیگر آن مربوط به تولید برق است.

وی افزود: ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه نیروگاه های کوچک جذب شده که در حال اجرا است و دو نیروگاه کوچک ۲۵ و ۳۰ مگابایتی در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار مازندران گفت: در راستای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و امیر آباد مذاکره ای با کره ای ها انجام شد و  این کشور آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در این مناطق تا مبلغ 5.2 میلیارد دلار اعلام کرد.