:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ثبت بهترین عملکرد هفتگی بازارهای جهانی در دو سال اخیر

قیمت دلار در حالی افزایش یافت که بورس‌های وال استریت در آخرین روز معاملات نیز برای ششمین بار متوالی افزایش یافتند.
کد خبر: ۱۰۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
اقتصادگردان- به نقل از رویترز، بن فیلیپس- مسئول ارشد سرمایه‌گذاری " اونت شیرز" با اشاره به چشم‌انداز مثبت انتشار آمار صورت درآمد شرکت‌ها و تقویت اقتصاد می‌گوید: بورس های وال استریتی در ابتدا با ریزش مواجه شدند اما پس از این که ثابت شد پایه‌های اقتصادی تغییر نکرده‌اند، خود را بازیافتند.

تحلیلگران به تخمین سرعت نرخ رشد جهانی ادامه می‌دهند که طبق محاسبات "کردیت سوئیس" باعث شده است صورت‌های درآمد شرکت‌ها طبق پیش‌بینی‌ها و حتی فراتر از برآورد تحلیلگران باشد.

طبق آمارهای رویترز، انتظار می‌رود ارزش سهام شرکت‌های اروپایی شاخص "استاکس ۶۰۰" نسبت به سال گذشته ۱۴.۶ درصد افزایش یابد، درحالی که صورت‌های ترکیبی رشد نشان می‌دهد، این مقدار برای شرکت‌های حاضر در شاخص " اس اند پی ۵۰۰" معادل ۱۵ درصد خواهد بود.

از زمان آغاز تحرکات جدید بازار در دو هفته گذشته پس از نگرانی‌ها از افزایش تورم آمریکا و تاثیر آن برروی نرخ بهره، کشمکشی بین سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند با سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه، در حاشیه امن باقی بمانند و آن‌هایی که معتقدند روند رو به صعود بی‌سابقه ۹ سال اخیر ادامه خواهد یافت، در جریان است.

به گفته میشل آرون- استراتژیست سرمایه‌گذاری "استیت استریت گلوبال ادوایزر" - سرمایه‌گذاران درباره نحوه مواجهه بانک مرکزی آمریکا با تورم پایین، بدون آن که به اقتصاد آسیبی بزند و باعث ایجاد حباب دارایی نشود، نیز نگرانند. این زمان بسیار سختی است، بازار، این چالش را شناخته و منتظر است ببیند بانک مرکزی چگونه به آن پاسخ خواهد داد.