:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تشكيل اتاق فكر ميان وزارت نفت و خودروسازان

استاددانشگاه تربيت مدرس با ارايه پيشنهاد بازنويسي استراتژي صنعت خودرو، توجه بر ارتباط بين صنعت نفت، گاز و پتروشيمي با خودروسازي را مورد تاكيد قرار داد و خواستار تشكيل اتاق فكر ميان وزارت نفت و خودروسازان به منظور وحدت در سياست گذاري ها و برنامه ريزي ها شد
کد خبر: ۱۰۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
اقتصاد گردان -  امير البدوي با بيان اين مطلب در حاشيه دومين روز از همايش بين المللي صنعت خودروي ايران گفت: امروز بايد نگاه به روزتري به صنعت خودرو داشته باشيم تا اين صنعت بتواند در صحنه بين المللي جايگاه مناسبي را بدست آورد.

 وي تاكيد كرد: دراستراتژي هاي نوين، فناوري اهميت بسياري دارد و توليد با فناوري هاي كهنه، صنعت رقابت پذير نخواهد شد.

استاددانشگاه تربيت مدرس، صنعت نفت، گاز و پتروشيمي را برزگترين تامين كننده خودروسازي عنوان كرد و اظهار كرد: سياست ها و راهبردهاي اين صنعت تاثير عميقي بر خودرو سازي دارد.

وي به تصميمات تعيين كننده دولت نيز اشاره و خاطر نشان كرد: درهر تصميم استراتژي براي توسعه صنعت خودروسازي بايد سهم حمايت دولت را در نظر بگيريم .

 البدوی با تاكيد بر سرمايه گذاري براي تحقيقات و توسعه در توليد محصولات پتروشيمي افزود: اين اقدامات سبب بهروري صنعت نفت شده و نتايج مفيدي را براي خودرو سازي از جمله كاهش وزن خودرو و كاهش آلايندگي ها را درپي خواهد داشت.

اين استاددانشگاه درزمينه توان قطعه سازان اظهاركرد: قطعه سازان و مجموعه سازي كشور در بسياري از موارد به بلوغ رسيده اند و از نظر فناوري ساخت و توليد مسير خود را يافته اند .

وي در عين حال افزود: در زمينه فن آوري هاي نرم در زنجيره و لجستيك و بهينه سازي شبكه هنوز نقاط بهبودي وجود دارد .