:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت

بخش خصوصی در طرح نوسازی خودروهای فرسوده خود را نشان دهد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی واقعی در طرح نوسازی خودروهای فرسوده توانمندی‌های خود را نشان دهد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
اقتصاد گردان - محسن صالحی نیا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو این صنعت را در افزایش اشتغال، نوآوری، ایجاد ارزش افزوده و توسعه زنجیره تامین دارای سهم بسزایaی دانست و افزود: همایش بین المللی صنعت خودرو در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و تاکنون توانسته نقش خوبی ایفا کند.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان همایش باید جاری سازی سیاست‌های تبیین شده محوری تا افق ۱۴۰۴ را در سخنرانی‌ها و پنل‌های مختلف مورد بررسی قرار دهند، تصریح کرد: برای اجرایی کردن اهداف و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه که توسعه همکاری‌های مشترک بین المللی، توسعه پلتفرم‌های مشترک، توسعه همکاری‌های دانشگاهی و توجه به توانمندی‌های قطعه سازی است پیگیر هستیم.
صالحی نیا ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما این است که ظرفیت قطعه سازی بر اساس فناوری‌های نوین و ویژگی‌های قطعات به لحاظ آلایندگی و دیگر شاخصه‌های موجود افزایش یابد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از محوری‌ترین پروژه‌های این وزارتخانه را رقابتی کردن تولید محصولات با نوسازی و بهسازی خطوط تولید دانست و گفت: نوسازی خودروسازی و صنعت قطعه سازی در این استراتژی تعریف می‌شود.