:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

مجلس از خودروسازان حمایت می کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ارتقای قطعه سازی و توجه به صادرات در مشارکت های بین المللی خودروسازان بر حمایت مجلس از صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
اقتصاد گردان - عزیز اکبریان از خودروسازی به عنوان یکی از صنایع زیربنایی و موتور محرک صنعت در دنیا نام برد و گفت: خودروسازان باید در کنار افزایش کمیت به ارتقای کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: امروز قطعه سازان با مشکلات روبرو هستند که نوسانات نرخ ارز، مشکلات سیستم بانکی و تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی مشتریانشان از جمله آن است.

اکبریان ضمن تاکید بر رعایت زمانبندی پرداخت به قطعه سازان از سوی خودروسازان یادآور شد: یکی از خودروسازان بزرگ در پرداخت مطالبات قطعه سازان وضعیت مناسبی دارد که امیدواریم سایر خودروسازان نیز به این شرایط پرداخت برسند.

وی افزود: باید رقابت پذیره زنجیره تامین در بازارهای جهانی محک زده شود و وقتی رقابت در بازار داخلی باشد نمی توان گفت که موفق هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر به روز آوری تولیدات قطعه سازی گفت: باید قطعه سازان با نوآوری و استفاده از دانش روز سطح کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند.

اکبریان افزود: باید از توان و خلاقیت دانشگاهیان، جوانان و مدیران کشور استفاده شود تا شان و بزرگی ملت ایران در صنعت خودروسازی حفظ شود