:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

امضای 21 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات از سوی فن بازار ملی ایران

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران از قرار گرفتن 238 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی‌های فکری خبر داد و گفت: علاوه بر آن موفق به انعقاد 21 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات به ارزش بیش از 165 میلیارد ریال شده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
اقتصادگردان- اکبر قنبرپور امروز در دومین نشست مخترعان منتخب بازار دارایی فکری با اشاره به سابقه فعالیت‌های مرکز فن بازار ملی ایران اظهار کرد: بازار دارایی فکری با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت اسناد و املاک کشور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به میزبانی شرکت فرابورس ایران در خرداد 93 راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این بازار برای تحقق بند «د» ماده 17 قانون برنامه پنجم توسعه با عنوان حمایت دولت از راه اندازی بازار فناوری و بورس ایده فعالیت خود را آغاز کرد؛ خاطرنشان کرد: هدف این بازار کمک به تجاری سازی دستاوردهای نوآورانه مخترعان و کارآفرینان کشور از طریق فروش یا جذب سرمایه گذار به طرح‌ها است.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران خاطرنشان کرد: بر این اساس با همکاری شرکت فرابورس ایران و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای افزایش شناخت مخاطبین و نیز بازاریابی و عرضه مناسب نوآوری‌های عرضه شده در این بازار برگزاری رویدادهایی با عنوان فستیوال‌های عرضه نوآوری طرح‌ریزی شد.

قنبرپور با تاکید بر اینکه این رویدادها هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار شده است، ادامه داد: در این رویدادها نوآوری‌های منتخب متقاضی عرضه در یک حوزه تخصصی – کاربردی به مخاطبان آن حوزه تخصصی عرضه می‌شود و اطلاعات این طرح‌ها نیز در قالب کتابچه‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا زمینه ساز مذاکرات مستقیم دو طرف و توسعه سرمایه گذاری در نوآوری‌ها شود.

وی با بیان اینکه تا کنون 11 رویداد فستیوال نوآوری در حوزه‌های خدماتی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این فستیوال‌ها در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت تجهیزات پزشکی، صنایع مواد غذایی، صنایع پلاستیک و پلیمر کرمانشاه، صنعت سنگ، صنعت رنگ و رزین، صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی و صنایع شیمیایی و پلیمر بوده است.

قنبرپور از برگزاری دو فستیوال دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این فستیوال‌ها در حوزه سلامت است که در کرمان برگزار می‌شود و دیگری در حوزه صنایع بهداشتی و آرایشی است.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران اضافه کرد: از آغاز فعالیت این فن بازار تا کنون 238 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی فکری قرار گرفته است.

وی، انعقاد 21 قرارداد سرمایه گذاری در اختراعات به ارزش بیش از 165 میلیارد ریال، نهایی شدن قرارداد هشت اختراع و در جریان بودن مذاکرات جدی برای چند اختراع را از دیگر دستاوردهای برگزاری این فستیوال‌ها نام برد.