:
كمينه:۱۵.۹۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد؛

کلینیک صنعت در استان مرکزی ایجاد می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه صنعتی اراک و شرکت شهرک‌های استان مرکزی، مرکز مشاوره‌ای در قالب کلینیک صنعت ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
اقتصاد گرداناقتصاد گردان

اقتصادگردان- مسعود برومند در آئین افتتاح واحد فناوری طراحی و مهندسی خوشه نفت و گاز دانشگاه صنعتی اراک و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه با شرکت شهرک‌های استان مرکزی، عنوان کرد : انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی با شرکت شهرک‌ها که مسئولیت هدایت، رهبری و ایجاد زیرساخت‌ برای شرکت‌های منطقه را دارد، اقدام مبارکی است؛ در همین راستا باید توجه داشت که انعقاد تفاهم‌نامه تنها یک بستر ایجاد می‌کند، اما اجرای آن نیازمند فعالیت‌های وسیعی در این حوزه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرکت شهرک‌های استان مرکزی در عرصه‌های مختلفی از صنعت در حال فعالیت است، تمرکز دانشگاه صنعتی به منظور همکاری با شرکت شهرک‌ها در دو خوشه نفت و گاز و صنایع ریلی، نکته مطلوبی است؛ اما باید توجه داشت که شرکت‌های کوچک و متوسط تمایلی به انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معین ندارند و معمولا تلاش دارند تا مشکلات روز خود را به نوعی برطرف کنند و برنامه بلند مدتی نیز برای خود اتخاذ نکرده‌اند .

برومند ادامه داد: شرکت‌های کوچک و متوسط نیاز به رفع مشکلات فعلی خود دارند و چنانچه این مشکلات مرتفع نشود، در آینده گرفتار مشکلات مالی خواهند شد، در نتیجه آنها در ابتدای امر نیاز به یک مشاور دارند، دانشگاه صنعتی با بهره‌گیری از هیات علمی و دیگر مشاورین می‌تواند یک شبکه مشاوره ایجاد کند، در حال حاضر شبکه مشاوره صنعتی در کشور شکل گرفته است که می‌توان به این شبکه نیز متصل شد و مشاوره مورد نیاز را به شرکت‌های مختلف ارائه داد.

وی عنوان کرد: بهتر است در شرکت شهرک‌ها دفتری جهت عارضه‌یابی مشکلات شرکت‌های کوچک و متوسط دایر شود تا آینده روشنی برای صنعت رقم زده شود، حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در فضای صنعت، فرصت مطالعات صنعتی مطلوبی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، برومند در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: دانشگاه‌های معین، دانشگاه صنعتی و به طور کلی مجموعه‌های علمی در راستای حل مشکلات شرکت‌های کوچک و متوسط یک برنامه‌ریزی در چارچوب همکاری با شرکت شهرک‌ها انجام داده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر در اراک این همکاری در حوزه نفت و گاز انجام شده و مجموعه مذکور به عنوان واحد تحقیق و توسعه، سبب کاهش هزینه‌های اجرایی شرکت‌های کوچک و متوسط خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، شبکه مشاور صنعتی در قالب کلینیک صنعت برای شرکت‌های کوچک و متوسط در سطح استان ایجاد می‌شود که به نوعی با استفاده از مشاوره افراد نخبه، سعی در کاهش هزینه این شرکت‌ها دارد.  

برومند تصریح کرد: در سطح ملی اختصاص بودجه‌هایی در حوزه پژوهش و فناوری، انجام و برنامه‌های عملیاتی آن نیز تهیه شده است که مراحل نهایی این برنامه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال طی شدن است؛ عمده این برنامه‌ها در جهت بازنگری روش‌های قبلی و بهبود آنهاست.