:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
سرپرست فرمانداری کاشمر خبر داد:

ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی به ۱۱۲ نفر و مشاغل خانگی به ۲۳ تولیدکننده فرش در کاشمر

سرپرست فرمانداری کاشمر از ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی به ۱۱۲ نفر و تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۳ فعال فرش دستباف کاشمر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
اقتصادگردان_ مرادعلی احمدزاده گفت: در سال جاری تاکنون توسط صندوق کارآفرینی امید به تعداد ۱۱۲ نفر با اعتبار ۱۶میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال تسهیلات اشتغال و همچنین تعداد ۳۰ نفر با اعتبار سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

سرپرست فرمانداری کاشمر همچنین به سایر تسهیلات اشتغال‌زایی در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال در حوزه فرش تعداد ۲۳ نفر جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با مبلغ ۲۲۵  میلیون تومان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرش، چهار فقره مجوز پشتیبان حقیقی مشاغل خانگی و شش فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل صادر شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان کاشمر تعداد ۶۸ واحد صنعتی با ۵۸ واحد فعال و با اشتغال فعلی هزار و ۷۵۲ نفر فعالیت می‌کنند.

احمدزاده ادامه داد: در سال جاری در بخش صنایع تعداد ۱۴ فقره جواز تأسیس با میزان سرمایه‌گذاری ۴۱ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و اشتغال ۲۶۴ نفر صادر شده است ضمن اینکه تعداد چهار فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال هم صادر شده است.

سرپرست فرمانداری کاشمر همچنین به عملکرد رونق تولید و تسهیلات در شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۹۲ مورد در حوزه‌های جهادکشاورزی و صنایع معرفی شده‌اند که ۲۷۴ پرونده با مبلغ ۴۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۸۹ میلیون ریال مربوط به جهادکشاورزی و ۱۸ پرونده به مبلغ ۵۰۵ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال مربوط به حوزه صنایع بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه رونق تولید و تسهیلات ۱۷۷ پرونده ارجاع به شعبه شده که در حوزه جهاد ۱۷۴ پرونده به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال و حوزه صنایع سه پرونده به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

سرپرست فرمانداری کاشمر همچنین از تکمیل شدن ۱۰۱پرونده خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹۹ پرونده به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان مربوط به حوزه جهادکشاورزی و دو پرونده به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه صنایع بوده است.

احمدزاده با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلات مربوط به ۳۱ پرونده  پرداخت شده است، عنوان کرد: از مجموع پرونده‌هایی که تا کنون تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند ۳۰ پرونده به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان مربوط به حوزه جهادکشاورزی و یک پرونده به مبلغ ۳ میلیارد تومان در حوزه صنایع بوده است.

احمدزاده همچنین در حوزه صنایع‌دستی از پرداخت تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی به ۱۲ طرح به ارزش ۵۱۵ میلیون تومان (بیشترین سهم از اعتبارات شهرستان)، تکمیل پرونده ۱۲ طرح جدید در قالب پشتیبان مشاغل خانگی و ارسال به کارگروه اشتغال جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی، آماده‌سازی دو طرح در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ و شش طرح در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و راهیابی یکی از هنرمندان صنایع‌دستی به مرحله پایانی دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در تهران با عنوان تولیدات چرمی دست‌دوز خبر داد.

وی افزود: در حوزه گردشگری نیز از ابتدای سال جاری تشکیل پرونده ده طرح متقاضیان تأسیسات گردشگری اعم از هتل، سفره‌خانه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی و… و ارسال مدارک به استان جهت اقدامات بعدی جهت اخذ مجوز انجام شده است.
منبع: پایگاه خبری کاشمر بصیر