:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

آلوده‌ترین مناطق تهران در هفته گذشته

طی هفته گذشته منطقه پیروزی و شهر ری در برخی ساعات آلوده‌ترین منطقه تهران بودند و غلظت ذرات آلاینده کمتر از 2.5 میکرون در این ایستگاه‌ها به عددی بالاتر از عدد ۲۰۰ رسید.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
اقتصادگردان- مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تردد خودروهای دیزلی‌ را یکی از علل اصلی آلودگی هوا در شرق تهران می‌داند.

بررسی میانگین ساعتی و روزانه شاخص کیفیت هوا در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که ایستگاه سنجش آلاینده هوا شهر ری در منطقه ۲۰ و ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ ازجمله ایستگاه‌هایی هستند که در روزهای آلوده هوا شاخص کیفیت هوای بالایی نسبت به سایر مناطق دارند. برای مثال ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ طی هفته گذشته که تهران آلودگی هوای مستمری داشت، در برخی ساعات شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون را بیش از عدد ۲۰۰ و در شرایط بسیار ناسالم نشان می‌داد. ایستگاه شهر ری در منطقه ۲۰ نیز تقریبا اوضاع مشابهی داشت و طی هفته گذشته در برخی ساعات شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در این ایستگاه نشان‌دهنده عددی بیش از عدد ۱۹۰ و حاکی از شرایط ناسالم برای همه‌ گروه‌ها بود. حسین شهبازی مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت آلودگی هوا در این دو نقطه از شهر تهران گفت: منطقه پیروزی نزدیک به کمربندی تهران است و خودروهای دیزلی -که آلودگی زیادی تولید می‌کنند- از آن منطقه عبور می‌کنند. شهر ری نیز اوضاع مشابهی دارد بنابراین تردد خودروهای دیزلی در اطراف این دو ایستگاه بیشتر از مناطق دیگر تهران است و این عامل می‌تواند یکی از دلایل آلودگی زیاد این مناطق باشد.