:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

ساخت ۱۰۰ برج در تهران متوقف شد

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری اداره‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: در راستای این همکاری از ساخت‌وساز 100پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
اقتصادگردان- مسلم بیات افزود: در سال گذشته تفاهمنامه همکاری بین اداره‌ کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی استان و چهار انجمن صنعت ساختمان نظیر انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استان تهران، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات سبک ساختمانی، انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و استان تهران و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان تیرچه و بلوک استان تهران منعقد شد تا خلأهای موجود از تولید فرآورده‌های ساختمانی تا محل مصرف با اخذ تدابیر مناسب و کارآمد برای ردیابی جبران شود.
وی گفت: در همین رابطه با تشکیل کمیته استانداردسازی متشکل از کارشناسان استاندارد و نظام ‌مهندسی و همچنین انجمن‌های صنفی و تخصصی ذی‌ربط، بازدید‌های میدانی انجام و در مواردی نمونه‌برداری برای کنترل کیفیت مصالح انجام می‌شود. در جریان این بازرسی‌ها، مقادیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد شناسایی و نیز تخلفات برخی پیمانکاران و مهندسین ناظر مشخص شد که اقدام قانونی متناسب اعم از توقیف اعلام جرم و در نهایت درخواست توقف عملیاتی ساختمان اعمال شد. این مقام مسوول ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون، ۸۶ پروانه استاندارد واحد‌های تولید فرآورده‌های ساختمانی تعلیق و ابطال و همچنین از فعالیت ۲۷ بچینگ تولیدکننده بتن نیز ممانعت شد. در مدت مذکور مقادیر زیادی سیمان، بلوک سیمانی، تیرچه، شن و ماسه، موزاییک نیز توقیف و درخواست توقف کار ۱۰۰پروژه ساختمانی متخلف به مرکز صدور پروانه در شهرداری تهران ارائه شد.