:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
بخشدار مرکزی خاش گفت:

کارگاه قالیبافی در بزرگترین روستای بخش مرکزی خاش افنتاح شد

بخشدار مرکزی خاش گفت: با پیگیری‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان خاش و مشارکت خیر بومی به عنوان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ، کارگاه تولید قالی و قالیچه و تابلو فرش در روستای اسماعیل آباد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
اقتصادگردان_ مجتبی شجاعی اظهار کرد: با پیگیریهای فنی و حرفه ای شهرستان  خاش ، و مشارکت خیر بومی به عنوان  سرمایه گذاری بخش خصوصی ، کارگاه تولید قالی و قالیچه و تابلو فرش در روستای ۵۰۰۰ نفری اسماعیل اباد جهت ایجاد اشتغال بانوان روستایی و توانمند سازی خانواده های روستا در سه فاز اموزش، تولید و صادرات در آخرینروز از دهه فجر راه اندازی شد.

بخشدار مرکزی خاش ضمن تقدیر از فنی و حرفه ای شهرستان در ایجاد حلقه های توسعه مهارتی در روستاهای بخش مرکزی خاش متناسب با نیاز و بازار گفت: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و توانمندسازی  جوانان، بانوان و متقاضیان اشتغال ، زمینه خودکفایی آنان را فراهم می آورد که در این راستا کارگروه مهارت به زودی دربخش مرکزی خاش تشکیل تا به منظور تسهیل اموزش ها، انتقال مفاهیم طرحهای توسعه اشتغال و پیگیری مشارکت سرمایه گذاران در مشاغل اقداماتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: یکی از رموز موفقیت در عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی، تقویت مشاغل خانگی است که هم می تواند پرکننده اوقات فر اغت بانوان باشد و هم در راستای درآمدزایی و بالابردن توان اقتصادی خانواده ها کمک شایانی کند.

شجاعی با اشاره به قانون تسهیلات روستایی و عشایری گفت: از طریق تشکل‌های تعاونی های روستایی می‌توان کسب و کارهایی را در قالب الگوی تیمی و گروهی ایجاد کرد و به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت شد و در نهایت برای فروش محصول اقدام کرد و بازار مجازی آنلاین برای عرضه محصولات و خدمات ایجاد کرد که این موضوع با پیگیریهای اداره کار شهرستان و تعامل سازناده با بخشداری و شوراهای روستایی در سطح بخش مرکزی خاش با همت و سرعت مطلوبی در حال انمام است که بخش مرکزی خاش در این خصوص در بین بخشهای استان از جایگاه ممتازی برخوردار است.

شجاعی همچنین ایجاد نمایشگاه‌ دائمی محصولات روستایی به ویژه مواد غذایی ارگانیک و صنایع دستی و محصولات فراوری شده  را از دیگر راهکارهایی عنوان کرد که در  شهرستان می‌توان دایر کرد.

منبع : برنا