:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

تاکید پورابراهیمی بر ایجاد سامانه اطلاعاتی در خصوص موسسات مالی

رییس کمیسیون اقتصادی از رئیس‌جمهور خواست تا رئیس بانک مرکزی را برای ایجاد سامانه اطلاعاتی در خصوص موسسات مالی مجاز و غیرمجاز ملزم کند.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
اقتصادگردان- محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز (سه‌شنبه)مجلس ضمن تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در خصوص پرداخت‌های مربوط به مطالبات شرکت‌های ذغال سنگی گفت: چندین ماه است که پرداخت‌های مربوط به کارگران مظلوم شرکت‌های ذغال سنگ به ویژه شرکت ذغال سنگ استان کرمان به مشکل برخورده است. این پرداخت به دلایل مختلف توسط شرکت خریدار یعنی شرکت ذوب آهن اصفهان انجام نمی شود و قرار بود این موضوع پیگیری شود. هم مجموعه شرکت ذوب آهن و هم مجموعه شرکت ذغال سنگ متعلق به شما است. این مجموعه بنگاه های اقتصادی از غرب به شرق مربوط به وزارت رفاه است.

وی افزود: در این باره باید به کارگرانی که در اعماق زمین با چنین سختی زندگی می کنند، پاسخ داده شود. شرکت ذغال سنگ می گوید بالای ۵۰ میلیارد مطالبه دارد ولی پرداخت‌ها صورت نمی گیرد، هم پیمانکاران بخش خصوص دچار مشکل شده‌اند و هم کارگرانی که مستقیما با شرکت ذغال سنگ کار می کنند.

پورابراهیمی در تذکر بعدی خود در خصوص وضعیت نامشخص پرداخت‌های ماه‌های پایان سال بازنشستگان صنعت فولاد گفت: نزدیک ۸۵ تا ۹۰ هزار نفر بازنشستگان سالهای عمر خود را در سخت‌ترین شرایط معادن گذاشته‌اند و نگرانی دارند. آقای وزیر تعاون به عنوان متولی این بخش که صندوق فولاد کشور متعلق به شما است برنامه مشخصی در این باره داشته باشید.

این نماینده مجلس در تذکر خود به رئیس‌جمهور  گفت: با آقای سیف دیروز در کمیسیون اقتصادی جلسه داشتیم امروز مردم در موضوع موسسات غیرمجاز به نمایندگان مراجعه می کنند و معتقدند آنچه بانک مرکزی می گوید تطابق ندارد دوستان بانک مرکزی هم می گویند که ما ۹۸ درصد موضوع را تعیین تکلیف کردیم. این شرایط را به صلاح کشور نمی دانم. رئیس بانک مرکزی سامانه‌ای را تعریف  کند و هر که در کشور به این موضوع اعتراض دارد نامش وارد سامانه شود و ما هم در کمیسیون اقتصادی ناظر می گذاریم. اگر اعتراضی که وارد می شود صحیح نباشد براساس آن قضاوت می کنیم.

وی ادامه داد: اگر کار شما درست است و تمام نشده نگویید ۹۸ درصد تعیین تکلیف شده که همین امروز با عث نارضایتی در کشور شده است. آقای رئیس‌جمهور صریحاً بانک مرکزی را مکلف کنید سامانه اطلاعاتی مربوط به همه سپرده‌گذاران موسسات مجاز و غیرمجاز را مشخص کند و بانک مرکزی شفاف پاسخگو باشد.