:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
جدیدترین آمار عملکرد فرودگاه‌ها منتشر شد

مهرآباد انجام دهنده حدود ۳۰ درصد پروازها

آمار جدیدی که شرکت فرودگاه‌ها منتشر کرده، نشان می‌دهد فرودگاه قدیمی شهر تهران که چند سال قبل صحبت از تعطیلی یا جابه‌جایی آن وجود داشت، نه تنها به سمت کاهش فعالیت حرکت نکرده که حتی حدود یک سوم از حدود کل پروازهای ایران را نیز انجام می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- آمارهای جدید ارائه شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد که فرودگاه مهرآباد در آذرماه امسال ۳۰.۲ درصد از کل پروازهای ثبت شده در کل فرودگاه‌های ایران را مدیریت کرده است. این آمار نشان می‌دهد با انجام بیش از ۶۰۰۰ پرواز برنامه‌ای در فرودگاه مهرآباد، این فرودگاه با فاصله قابل توجه نسبت به دیگر همتایان خود تاثیرگذارترین فرودگاه ایران به حساب می‌آید.

رتبه دوم فرودگاه‌های پرترافیک ایران در اختیار فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد است که طبق آمارهای ارائه شده بیش از ۱۴ درصد از پروازهای ایران را مدیریت کرده است. رتبه سوم به فرودگاه امام خمینی به عنوان قطب اصلی پروازهای بین‌المللی کشور اختصاص یافته که طبق آمارهای ارائه شده، ۱۰.۵ درصد از کل پروازهای آذرماه در آن انجام شده است.

پس از فرودگاه امام، فرودگاه‌های زاهدان، گرگان، کیش، اصفهان، اهواز، شیراز و تبریز بیشترین عملکرد را در این حوزه به خود اختصاص دادند.

در حوزه کم‌پروازترین فرودگاه‌های ایران در آذر ۱۳۹۶ نیز فرودگاه‌هایی مانند اردبیل، سنندج، یاسوج، خرم‌آباد و ایلام به عنوان کم‌ترافیک‌ترین مراکز استان قرار داشتند و همچنین فرودگاه‌های سیرجان، لارستان و عسلویه نیز عملکرد چندان قابل توجهی نداشتند. آمارهای شرکت فرودگاه‌ها نشان می‌دهد فرودگاه ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان بدون ثبت عملکرد خاصی هیچ نقشی در آمار پروازهای ماه نهم سال ۱۳۹۶ نداشته است.