:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
خسروتاج خبر داد

مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی، مدت اعتبار کارت‌ها بیشتر می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی خبر داد و گفت: پیگیری برای طولانی کردن مدت اعتبار کارت بازرگانی در حال انجام است؛ به گونه‌ای که کارت بازرگانی برای تجار قدیمی و باسابقه باید پنج ساله و برای افراد تازه‌کار مدت اعتبار کمتری مثلا یک تا دو ساله باشد.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
اقتصادگردان- مجتبی خسروتاج - رییس سازمان توسعه تجارت - در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که شب گذشته (۲۸ دی) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، لازمه توسعه کشور را تعامل مناسب بین دولت و بخش خصوصی دانست.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای موفق دنیا، تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد و ما هم باید این تعامل را در کشور ایجاد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بسیاری از موارد خود بخش خصوصی بیشتر از همه از دولت می‌خواهد در کارها دخالت و امور را پیگیری کند، افزود: باید در کنار هم و مسئولانه برای آینده کشور فکر کنیم.

وی اظهار کرد: در برخی کشورها که اکنون خوب کار کرده‌اند از جمله ترکیه هم همه چیز بر عهده دولت نیست و بخش خصوصی هم با جدیت پای کار بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت یادآوری کرد: دولت فقط نقش تسهیل گری دارد و بخش عمده کار بر عهده خود بخش خصوصی است.

خسروتاج  توسعه صادرات کشور را نیز نیازمند درست کار کردن و تلاش زیاد دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق صادرات باید کمربندها را سفت کنیم و خوب کار کنیم و خصوصا به کیفیت محصولات صادراتی توجه ویژه داشته باشیم.

وی معتقد است: اگر بتوانیم صادرات را درست رونق دهیم، دیگر دیدگاه منفی که صادرات به بازار کشور صدمه می‌زند و باعث گران شدن کالاهای داخلی خواهد شد نیز از بین می‌رود.

رئیس سازمان توسعه تجارت اشاره‌ای هم به وضعیت کارت‌های بازرگانی در کشور داشت و از مسدود شدن ۱۶۰۰ کارت بازرگانی طی امسال و سال گذشته خبر داد که فعالیت آنها زیر سوال بوده است.

خسروتاج با بیان اینکه غربالگری کارت‌های بازرگانی حتی در استان‌ها با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: پیگیری برای طولانی کردن اعتبار کارت بازرگانی نیز در حال انجام است.

به گفته این مسئول، کارت بازرگانی برای تجار قدیمی و باسابقه باید پنج ساله باشد و برای افرادی که ابتدای کار هستند زمان کمتری مثلا یک تا دو سال در نظر گرفته شود.

وی اشاره‌ای هم به زیرساخت‌های مرزی استان کرمانشاه از جمله مرز سومار داشت و تاکید کرد: اگر بتوانیم محور توسعه  کرمانشاه را بر ترانزیت قرار دهیم قطعا مرکز توجه قرار خواهد گرفت و اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مرزی استان می‌آید.

در این نشست موضوعاتی از جمله  صادرات دام زنده، مشکلات صادرات سیمان، تعرفه‌های تجارت با عراق، مشکلات کارت بازرگانی و ... به بحث گذاشته شد.